„Първите пуш-скутери на българската компания Vinghen се очаква да са готови в края на ноември, но цялата серия не е налична, защото отива при партньори, медии и потенциални дистрибутори“, уточни той.
Като причина за забавянето на производството Илиев посочи проблеми на фабриките и доставките от Китай заради пандемията. Докато преди време една доставка се е получавала за 45 дни, сега се бави по четири месеца заради многото поръчки в чужбина.
"Компанията се насочва към износ в чужбина, като първите произведени пуш-скутери ще се предлагат на партньори в Европа. Vinghen залага изцяло на инвеститори, основно от чужбина, които да осигурят средства за производството на електрически велосипеди за пътуване в градска среда", обясни основателят на компанията.
Илиев разкри, че се водят преговори с инвеститори от Англия, като средствата ще се осигуряват на принципа на колективното финансиране с дялов капитал. Минималната сума, с която инвеститорите ще могат да се включат, е 50 паунда. Идеята е те след време да имат печалба от вложението си.
"Производството на Vinghen отначало ще бъде при партньори, като след това ще се позиционира в град Елена, Великотърновска област“, информира Илиев и като причина за избора на тази локация посочи близостта на населеното място до Варна, където ще пристигат доставките на суровини.
На въпроса какво заплащане ще осигурят на своите работници и как ще привлекат работна ръка, Илиев отговори, че компанията ще предлага заплати, които са равни на средния месечен доход в София. “На мен целта ми е достойно заплащане. Ако бизнесът не може да си позволи достойно заплащане, то означава, че нещо не се получава“, коментира той.
Цветан Илиев потвърди, че основният пазар, на който ще стъпи Vinghen, е в Нидерландия, Белгия и Германия, откъдето компанията получава най-много запитвания. Той очаква търговията да се улесни с онлайн платформа, но подчерта, че за по-бързото си развитие компанията ще разчита основно на партньори.
По думите му цената на пуш-скутерите с първоначалната отстъпка ще е 800 евро, но ще достига 1200 евро.
*В случая хибрид между класическа трoтинетка и велосипед с голямо предно колело и по-малко задно.
Какви са перспективите пред България за развитие на екологичния транспорт? Какви стъпки преминава един стартъп?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.