PepsiCo отчете, че тримесечните ѝ приходи са нараснали с повече от 5%, след като потребителите са се насочили към повече покупки на нейните Tostitos и на други продукти от портфолиото ѝ, пише CNBC.
Гигантът в областта на напитките и храните даде и прогноза за печалбата и приходите си за първи път откакто се отказа от старата през април, когато блокадите заради коронавирусната пандемия засегнаха продажбите ѝ.
Книжата на компанията повишиха стойността си с 1% преди началото на търговията.
Pepsi обяви, че нетната ѝ печалба за фискалното трето тримесечие е достигнала 2,29 млрд. долара, или 1,65 долара на акция, спрямо 2,1 млрд. долара, или 1,49 долара на акция, година по-рано. Компанията се е разделила със 147 млн. долара – разходи, свързани с коронавирусната пандемия, включително за по-скъпа работна ръка и покупките на лично защитно оборудване.
Като се изключат някои елементи, компанията е спечелила по 1,66 долара на акция, надминавайки прогнозата за 1,49 долара на акция по данни на Refinitiv.
Нетните приходи от продажби са се увеличили с 5,3% до 18,09 млрд. долара, изпреварвайки очакваните 17,23 млрд. долара. Органичните приходи, които не включват влиянието на чуждестранните валути, придобиванията и продажбите на активи, са нараснали с 4,2 на сто през тримесечието.
Бизнесите Frito-Lay и Quaker Foods на компанията отчетоха по 6% растеж на органичните приходи, въпреки че икономиките бяха отворени, а потребителите се чувстват по-комфортно да напускат домовете си. Frito-Lay се радва на по-високи продажби на Tostitos, Cheetos и Doritos, а пастата на Quacker Foods и предложенията с макарони и сирене отчетоха двуцифрен ръст на приходите от продажби.
Главният финансов директор Хю Джонстън заяви, че компанията се бори да запази търсенето към своите Cheetos макарони и сирене.
Северноамериканското звено за напитки записа 3% ръст на органичните продажби през тримесечието. Газираната вода Bubly, чаят Lipton и лицензираните продукти на Starbucks отчетоха двуцифрен ръст на продажбите. Компанията твърди, че Bubly, Gatorade Zero и Mountain Zero Sugar имат комбинирани приходи от продажби в размер на 1 млрд. долара от началото на година.
Приходите на международния бизнес на Pepsi са се повишили с 4%, подкрепени от по-голямото търсене на снаксове. Главният изпълнителен директор Рамон Лагуарта заяви, че очаква по-дълго възстановяване на бизнеса с напитки заради връщането на мерките, свързани с пандемията. Испания например обяви, че ще наложи отново блокада на Мадрид и на околните райони заради големия ръст на броя нови случаи на Covid-19.
За останалата част от фискалната си 2020 г. Pepsi очаква 4% ръст на приходите, в съответствие с предишната прогноза, както и основна печалба на акция от 5,50 долара, което е с 38 цента по-ниско спрямо преди.