Много потребители са натоварени емоционално от манталитета за изхвърляне на вещи. Вероятно това е била мисълта на германския търговец Tchibo, преди да започне да предлага услуга, с която първоначално предлагаше наемане на детски дрехи. Но явно сметката не е излязла.
Услугата Tchibo Share, чийто старт бе даден преди около три години, ще бъде преустановена в средата на декември.
Критичната маса, необходима за успешен бизнес модел, не е постигната, обяснява Tchibо, цитиран от Spiegel. Пандемията на коронакризата е свършила „останалото“ - облеклата като цяло са били по-малко търсени през последните месеци.
Tchibo установи, че отдаването под наем на ежедневни дрехи все още не се приема от обществото като цяло, казва Нанда Бергщайн, директор по корпоративна отговорност. Предимството на този модел очевидно не било достатъчно ясно изразено от гледна точка на клиента, казва тя.
Tchibo стартира услугата в началото на 2018 г., първоначално с бебешки и детски дрехи. През следващата година асортиментът беше разширен, за да включва дамски дрехи, продукти от сегмента „спорт и хоби“ и дори кафе машини. Който вече няма нужда от дрехите, можеше да ги изпрати обратно; те биваха почистени, подготвени и изпратени до следващото желаещо семейство. "Краят на Tchibo Share по никакъв начин не означава край на алтернативните бизнес модели за Tchibo. Напротив”, казва още Бергщайн. По време на причинената от коронавируса криза различни теми, като устойчиво и критично потребление, са ставали все по-актуални. Сега Tchibo търсела нови концепции за устойчиво потребление.