Приходите от продажби на винилови плочи надминаха тези на компактдисковете в САЩ за първи път от 1986 г., което е ключова повратна точка за стимулирания от носталгията ръст на формата, предава Bloomberg.
Американците са похарчили 232,1 млн. долара за винилови плочи през първото полугодие, надминавайки 129,9-те млн. долара, похарчени за компактдискове, сочат данни на Американската асоциация на звукозаписната индустрия.
Виниловите плочи бяха най-популярният начин за слушане на музика през 70-те години на миналия век и началото на 80-те години, след което отстъпиха на касетите, последвани от компактдисковете и дигиталните формати. Всеки нов формат беше по-удобен от предишния и намали интереса към виниловите плочки.
Но приходите от продажби на винилови плочи нарастват от 2005 г. насам, когато достигнаха дъно от едва 14,2 млн. долара. Почитателите на музиката ценят по-високата точност на възпроизвеждане на звука от виниловите плочи и грамофоните в сравнение с компресираните файлове, предлагани от повечето дигитални услуги. Най-продаваният албум в САЩ миналата година е бил Abbey Road на „Бийтълс“.
Като цяло физическите продажби намаляват тази година заради коронавируса, който свива посещаемостта на магазините. Продажбите на CD-та са отбелязали спад с 48% през първото полугодие.
Въпреки скока виниловите плочи и всички физически носители все повече се превръщат в нишови продукти. Стриймингът е съставлявал 85% от приходите от музика през първото полугодие, показват данните на Американската асоциация на звукозаписната индустрия.