Американските търговци на дребно се готвят да окичат магазините си с гирлянди и да пускат коледни песни преди Хелоуин заради плановете им да започнат с празничните отстъпки няколко седмици по-рано от обикновено, пише Financial Times.
Пандемията налага преосмисляне на промоционалните тактики, което означава, че Коледа ще дойде по-рано за купувачите във вериги като Macy’s, Kohl’s, Calvin Klein, Guess и Target, чийто главен изпълнителен директор Брайън Корнел заяви, че компанията се готви да започне сезона „по-скоро от всякога“.
По-дългият период на промоции трябва да подкрепи обемите от продажби на търговците на дребно, но заплашва да подкопае маржовете на печалбата в момент, когато голяма част от сектора се възстановява постепенно от блокадите заради коронавируса. Някои ръководители предупредиха, че магазините също така рискуват да изтощят потребителите, които са бомбардирани от оферти много преди Деня на благодарността.
Празничното пазаруване нараства от години, отчасти защото електронната търговия намалява значението на Черния петък и други събития във физическите обекти. Но сезонът може да продължи още по-дълго тази година отчасти защото здравните власти искат да избегнат втурване към магазините, което увеличава риска от предаване на коронавируса.
Редица вериги, включително Walmart и Best Buy планират да затворят изцяло магазините си за Деня на благодарността, който става все по-натоварен ден за пазаруване през последните години.
Представяйки резултатите, Дик Хайне, съосновател на Urban Outfitters, заяви, че компанията му прави планове „за удължен период на празнично пазаруване с по-ранно започване на продажбите, по-скорошно достигане до плато, но и пропускане на пиковете, които бяха характерни за предходните години, тъй като потребителите се стремят да избягват тълпите“.
Търговците опитват да разширят търсенето в рамките на няколко седмици и онлайн, тъй като очакван ръст на пазаруването в интернет може да подложи на натиск мрежите за дистрибуция.
Търсенето на електронна търговия се очаква да е толкова високо, че логистичните компании може да въведат по-високи такси за доставка, казва Лий Белицки, главен финансов директор на Dick’s Sporting Goods.
Търговците на дребно планират също онлайн промоции по-рано този сезон в опит да отвърнат на удара на Prime Day на Amazon, който обикновено се състои през юли, но беше преместен за четвъртото тримесечие на тази година.
Залогът за търговците на дребно през този празничен сезон е дори по-голям предвид крехкото финансово състояние на голяма част от сектора.
Публикувани през последните дни отчети показват колко различно е представянето на веригите за търговия на дребно през пандемията. Вериги като Gap и Nordstrom регистрираха загуби през второто тримесечие, а други групи, сред които Target и Walmart, обявиха най-голямото си увеличение на приходите от продажби от години.
Macy’s съобщи миналата седмица, че в големите американски градове купувачите все още избягват магазините и компанията прогнозира, че приходите й от продажби ще намалеят най-малко с 20% на годишна основа до края на 2020 г.
Някои ръководители обаче твърдят, че ще са предпазливи и няма да стават агресивни твърде скоро.
„Имаме дългогодишна традиция да не украсяваме магазините си преди Деня на благодарността. Това е едно от нещата, за които получаваме най-много положителни коментари от клиентите“, казва Пийт Нордстром, главен бранд директор на едноименната верига универсални магазини.
Ърни Херман, главен изпълнителен директор на дискаунтъра TJX, който притежава TJ Maxx, коментира пред анализатори, че макар търговците на дребно да искат да започнат празничния сезон по-рано, не е ясно дали клиентите ще отговорят положително, не на последно място и заради състоянието на икономиката.
„Не знам дали ще се държат непременно по този начин. Ако безработицата все още е висока, се съмнявам, че хората ще искат да пазаруват по-рано“, казва той и допълва, че купувачите може да успеят да получат по-големи отстъпки, ако изчакат.