fallback

Пият ли българите от скоча на Дейвид Бекъм?

Алкохолният бизнес на знаменитостите е низ от успехи и провали, посочи Ралица Скорчева от Спиритс България

16:09 | 25.08.20 г.

„Инвестицията от 610 млн. щатски долара в сделката между Diageo и компанията на холивудската звезда Райън Рейнолдс, Aviation Gin, ще се възвърне за три години“, даде пример тя.

Скорчева обясни, че печалбата се дължи на нарастващата консумация на джин в света, както и на дистрибуцията, която ще бъде извършвана от най-големия играч на пазара. 

„Интересното е, че звездите от шоубизнеса, които притежават алкохолни марки, не обръщат толкова внимание на уискито. Повечето от тях инвестират в най-бързо оборотните и с кратък дестилационен период напитки като текила, водка и джин – всяка със своя характерен елемент“, разкри председателят на Асоциацията на производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки. Според Ралица Скорчева при сделките за алкохолни марки, придобити от звезди от шоубизнеса, звездата е тази, която придава имиджа на напитката и привлича потребители. „Но те не биха могли да бъдат успешни без силен и стабилен дистрибутор – експерт в продажбите“, посочи експертът.

Председателят на Асоциацията на производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки поясни, че около 50 са звездите от шоубизнеса, които имат участие в производството на алкохолни напитки, като тяхната ангажираност се изразява в по-нетипичен маркетинг на марката, който не би хрумнал на професионалистите от сектора.

„Българският потребител има достъп до някои от тези марки на знаменитости. Една от тях е скочът на Дейвид Бекъм, който е представен в два варианта. От страна на почитателите на скоч уиски, напитката се приема много добре“, информира Скорчева.

Като пример за нетипична в рамките на установените спиртни напитки, но същевременно добра инвестиция, тя определи лимончелото на Дани де Вито.

„Но макар и повечето от тези инвестиции в алкохол да са печеливши, съществуват и знаменити провали, отбеляза тя. - Робърт де Ниро и неговата новозеландска водка. Продуктът не беше приет добре от пазара, защото у него липсваше имиджа, историята и романтика на европейските водки. Нова Зеландия се свързва с много от неща, но не и с водка.“

Ралица Скорчева коментира и намалението на ДДС за бирата и виното в заведенията, както и отражението върху цените. „Да подпомогнем на туризма и като граждани, и като бизнес е единият аспект. Но ценообразуването от заведенията се движи от други мотивиращи фактори. Собственикът трябва да прецени дали иска оборот от хора с по-ниски цени или по-малко хора с по-високи“, обясни тя.

По думите на Ралица Скорчева равносметката за продажбите на алкохол по Черноморието това лято е "катастрофална".

„Конкретно за град София от април до юли се пренощували 22 хиляди чужденци, като само за януари и февруари са били 45 хиляди месечно“, направи сравнение председателят на Асоциацията на производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки (Спиритс България).

Целия разговор вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да видите тук.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:22 | 12.09.22 г.
fallback