De Beers реши най-сетне да намали цената на диамантите си в опит да стимулира продажбите, след като коронавирусната пандемия парализира индустрията, предава Bloomberg.
Компанията, която е водещ производител в света, е уведомила клиентите си, че понижава цените за по-големи камъни с близо 10% при продажбите си от началото на тази седмица, съобщават запознати източници, пожелали да останат анонимни, тъй като подробностите са от частен характер.
Говорител на De Beers е отказал коментар.
Компанията, която е подразделение на Anglo American, и руският й конкурент Alrosa PJSC опитваха да защитят цената на скъпоценните камъни, след като пандемията нанесе удар на сектора. Заради затварянето на магазините за бижута и спирането на глобалните пътувания цялата диамантена индустрия замръзна.
През второто тримесечие De Beers и Alrosa са продали сурови диаманти на обща стойност 130 млн. долара, което представлява спад спрямо 2,1 млрд. долара година по-рано.
De Beers намали цената на необработените диаманти над един карат - размерът, който обичайно дава шлифован скъпоценен камък от около 0,3 карата, съобщават запознати източници. Компанията задържа цената на по-малките камъни, тъй като има твърде малко търсене, а понижаването на стойността е малко вероятно да го стимулира, съобщиха нейни представители.
Преди да намали цените De Beers е направила големи компромиси с обичайните си правила за продажби, като е позволила на клиентите да се отказват от договори и да разглеждат диаманти на алтернативни локации. Но по-малките конкуренти продават с отстъпка от 25%, изяждайки пазарния дял на компанията.
Понижаването на цените показва вярата на De Beers, че сега има търсене макар и на по-ниски цени. Повечето големи компании за рязане и шлифоване на диаманти не са купували съществени количества камъни от февруари насам и запасите им се изчерпват.
Дали в крайна сметка индустрията ще се възстанови, ще зависи от това дали клиентите ще се завърнат в бижутерските магазини. Макар че търсенето в Китай се възстановява, САЩ остават най-значимият пазар, съставляващ близо половината от всички продажби.