Американският гигант в търговията на дребно Walmart регистрира най-големия ръст на онлайн продажбите в историята си, след като купувачите са се възползвали от стимулиращите чекове и са поръчвали всичко – от електроника до играчки и хранителни стоки от безопасността на домовете си на фона на пандемията от COVID-19, предава Ройтерс.
Почти двойното увеличение на приходите от онлайн продажби през второто тримесечие е помогнало на компанията за търговия на дребно да надмине многократно очакванията за Wall Street за тримесечната й печалба и приходите от продажби на магазините й, които съществуват повече от една година.
Резултатите показват, че безпрецедентният ръст на търсенето, регистриран от големите компании за търговия на дребно в разгара на блокадите заради коронавируса, е останал силен и след смекчаването на ограниченията, тъй като купувачите са използвали стимулиращите чекове, за да пазаруват стоки от неосновна необходимост като маратонки и дрехи. Това също така е помогнало на Walmart да намали броя на преоценените стоки и на отстъпките.
Но след края на стимулиращото финансиране приходите от продажби на Walmart са се върнали към обичайното, отбелязвайки скок от едва 4% спрямо сравнимите продажби през юли. Цената на акциите на компанията се търгуват с лек спад, след като достигнаха рекорден връх в сутрешната търговия.
„Здравната криза създаде както насрещни, така и попътни ветрове за бизнеса ни“, коментира главният финансов директор на Walmart Брет Бигс. „През второто тримесечие имахме по-силни от очакванията приходи от продажби до голяма степен благодарение на презапасяването и стимулиращото финансиране, но срокът и степента на бъдещите стимули на правителството остават несигурни“, допълва той.
Ръководителите на Walmart съобщи още, че сезонът на връщането в училище е колеблив, тъй като още училищни райони се отказаха от плановете си да отворят отново врати, за да ограничат разпространението на коронавируса, и купувачите почти нямат нужда от раници и униформи.
Въпреки че е регистрирала разходи на стойност 1,5 млрд. долара, свързани с COVID-19, които включват по-високи заплати и бонуси за служителите, Walmart съобщи, че маржовете й са се подобрили през тримесечието, подкрепени от стимулиращите чекове, които са накарали клиентите да харчат за по-големи стоки като мебели за дома и електроуреди.
Онлайн и хранителният бизнес на Walmart се е представил най-добре с бърз ръст на фона на разширяването на вариантите за доставка същия ден и услугите за получаване на стоките.
Приходите от онлайн продажби в САЩ са нараснали с 97% през тримесечието. Приходите от продажби в американските магазини, отворени поне от една година, са нараснали с 9,3% през тримесечието до 31 юли.
Оперативната печалба е скочила с 8,5% до 6,1 млрд. долара през тримесечието, а коригираната печалба на акция е достигнала 1,56 долара, като също надминава средните очаквания за 1,25 долара.