Магазините бяха затворени в продължение на седмици, спортните състезания са в дълбок сън: пандемията на коронакризата удари Adidas силно през пролетта. През второто тримесечие приходите на спортната група намаляха с повече от една трета до около 3,6 милиарда евро. Това доведе до загуба от около 300 милиона евро. За сравнение: през предходната година производителят на маратонки и други спортни артикули постигна печалба от 462 млн. евро за същия период, предава DPA. Междувременно нещата поеха нагоре, заяви изпълнителният директор Каспер Рорстед: „Голяма част от нашите магазини отново отвориха и ситуацията в стационарната търговия на едро и дребно се нормализира. Виждаме светлина в края на тунела”.
В момента 92 процента от собствените магазини на компанията са отворени, въпреки че не всичко работи нормално. Работното време на някои магазини е съкратено, а и има по-малко потребители от обичайното. „Регламентите за „социално дистанциране“, въведени на много пазари, продължават да имат отрицателно въздействие върху продажбите на Adidas“, обявиха от листнатата на Dax група в четвъртък. Компанията предполага, че приходите ще се подобрят значително през третото тримесечие, но ще бъдат с пет до девет процента под нивото от предходната година. Оперативният резултат ще бъде печалба в диапазона между 600 млн. и 700 млн. евро. Това би съответствало на подобрение от около 1 млн. евро в сравнение с второто тримесечие. Разбира се, при положение, че няма да има допълнителни обширни ограничения и броят на клиентите в стационарната търговия на дребно продължава да се увеличава. Рорстед обаче не пожела да даде прогноза за цялата година в четвъртък. През пролетта обаче нещата не се стекоха толкова зле, колкото се опасяваше концернът. Още в началото на кризата Рорстед си подсигури заеми от над три милиарда евро, за да оцелее по-дълго компанията. 2,4 милиарда евро от сумата е от държавната банка за развитие KfW. Към 30 юни Adidas отчете пари и парични еквиваленти за около 2 млрд. евро. Въпреки че сумата е с една пета по-малко в сравнение с предходната година, все пак това е солидна подпора. Сега обаче Adidas има нетни финансови задължения от близо 800 милиона евро. На 30 юни 2019 г. главният финансов директор Харм Олмайер все още отече нетна парична позиция от 392 милиона евро. Междувременно рейтинговите агенции гледат с позитивизъм най-голямата спортна група в Европа. Standard & Poor's и Moody's анализираха задълбочено компанията през последните месеци, твърди Adidas. Германците бяха получили за първи път оценки за инвестиционен клас от двете компании. Standard & Poor's даде на Adidas рейтинг „A +“ със стабилна перспектива. Moody's оцени компанията с „A2“ със стабилна перспектива. С тези оценки Adidas е една от най-високо оценените компании в Германия, както и в световната индустрия за спортни стоки. Инвеститорите бяха доволни от тримесечните данни. Към 14:30 книжата поскъпват с 3,25 на сто до 247,60 евро за брой. От началото на годината обаче акциите са загубили почти една пета от стойността си. Компанията явно също е доволна от мениджъра си - едва преди два дни тя обяви, че договорът на Рорстед е бил удължен преждевременно с пет години до лятото на 2026 г.fallback
Една трета от приходите на Adidas се изпариха през второто тримесечие
Междувременно обаче нещата се подобряват бързо, компанията очаква да се върне към печалбата, ако няма завръщане на мерките
16:00 | 06.08.20 г.напиши коментар
fallback