Френската козметична компания L'Oreal SA пострада сериозно от блокадите срещу коронавируса, които изтриха голяма част от търсенето на гримове и парфюми, съобщава Bloomberg.
Продажбите на компанията през второто тримесечие се понижават с 19% на тримесечна база, надминавайки прогнозите на анализаторите за спад от 14 на сто.
Потребителите на козметични продукти през месеците на национални блокади се оказват по-малко склонни да харчат пари за марки като Maybelline New York на фона на строгите мерки за социално дистанциране.
Фризьорският бизнес на L'Oreal също понесе щети заради блокадите.
„Подхождаме към втората половина на годината с разбиране, увереност и решителност – разбиране, защото световната криза в здравеопазването за съжаление не е приключила“, изтъква главният изпълнителен директор на френската компания Жан-Пол Агон, като прогнозира, че електронната търговия ще продължи да отчита растеж и да става „по-силна“.
Отделно, в интервю за Le Figaro Агон посочи, че очаква втората половина на годината да бъде „много по-добра“ от първата, прогнозирайки „лек ръст“ на продажбите.
Акциите на компанията поевтиняват с 1,6% в началото на търговията в Париж. От началото на 2020 г. тяхната стойност се е повишила със 7,8%.
Продуктите за грижа за кожата на L’Oreal продължават да се представят добре през второто тримесечие, като темпът на растеж при продажбите на бизнеса за активна козметика достига 4,3%. Звеното предлага дерматологични марки като La Roche-Posay, като се възползва от факта, че аптеките и дрогериите останаха отворени по време на пандемията.
Онлайн продажбите на продуктите на козметичния гигант нарастват с 65% през първата половина на годината, което допълнително сигнализира, че пандемията ускорява прехода към дигитална търговия сред търговците на дребно по целия свят.