Harley-Davidson Inc. представи програма за преструктуриране на бизнеса си, след като отчете първата си тримесечна загуба от над десетилетие заради последствията от коронавирусната пандемия.
В рамките на новата си стратегия емблематичният производител на мотоциклети ще рационализира продуктовото си портфолио с около 30% и ще се фокусира върху 50 пазара с потенциал за растеж в Северна Америка, Европа и части от Азия, съобщава Ройтерс.
Компанията отчете загуба от 60 цента за акция за тримесечието до юни. За сравнение година по-рано беше на печалба от 1,23 за акция. Анализаторите очакваха печалба от 4 цента за акция, показват данни на Refinitiv.
Приходите от мотоциклети и свързани продукти са се сринали с 53% на годишна основа до 669 млн. долара, ударени от временното спиране на производството по време на блокадите за ограничаване разпространението на новия коронавирус.
Продажбите на дребно в САЩ – най-големият пазар на Harley, са намалели с 27% на годишна основа, което е най-драстичното понижение от най-малко шест години насам.
Книжата на компанията поевтиняват с около 3,5% в ранната търговия, минути след 16:30 ч. българско време. В понеделник акциите завършиха сесията на цена от 29,28 долара.