McDonald's Corp. oтчете по-голям спад на печалбата от очакваното, тъй като коронавирусът затвори ресторантите по целия свят и принуди веригата да харчи десетки милиони долари, за да помогне на франчайзополучателите си да оперират.
За второто тримесечие, завършващо през юни, McDonald's отчита коригирана печалба на акция от 66 цента, което е понижение с 68% спрямо предходната година. Анализаторите очакваха печалба от 74 цента на акция. Приходите се сриват с 30,5 на сто до 3,76 млрд. долара.
Гигантът в сектора на бързите храни заяви във вторник, че глобалните му продажби в съществуващи обекти са спаднали с 24% през тримесечието, малко по-лош от очаквания от анализаторите резултат. Периодът включва април и май, за когато компанията твърди, че потребителските разходи са спаднали особено тежко в сравнение с миналата година.
Акциите на McDonald се обезцениха с 2% в предборсовата сесия до 197 долара, пише Wall Street Journal.
Коронавирусът сви продажбите на редица концерни - от авиокомпании до производители, като също така ги принуждава да харчат за защитно оборудване за работници и промени в работния процес, за да продължат да правят бизнес. McDonald’s каза във вторник, че е похарчила 200 милиона долара от началото на пандемията, за да помогне на франчайзополучателите да рекламират своите ресторанти, за да се опитат да увеличат продажбите. Тя е покрила разходи на собствениците по веригата на доставки в размер на 31 милиона долара за и е отпуснала 45 милиона долара през тримесечието за покриване на неплатени сметки за франчайзополучатели.
Маржът на печалбата на ресторантите е спаднал с 25% през периода, докато собствениците са харчили за лични предпазни средства за работници и безплатна храна за медицинските служители на първа линия, поясняват от веригата.
Мениджърите на McDonald’s твърдят, че разходите за собствениците на ресторантите са добър начин за използване на парите, за да им помогнат да преминат през труден период. Компанията заяви, че очаква ограничените операции и големите промени в поведението на потребителите в резултат на вируса да продължат да вредят на продажбите.
P { margin-bottom: 0.08in }