Култовата кукла Барби неведнъж е помагала на своя производител Mattel от пускането си през 1959 г., превеждайки го през движението за граждански права, Студената война и възхода на интернет. Сега тя помага на компанията и в справянето с глобалната пандемия.
Въпреки че продажбите на Mattel за второто тримесечие са намалели с 15% спрямо година по-рано заради затварянето на магазините, проблемите с веригата на доставки и рецесията, тези на куклите Барби нарастват със 7% до близо 200 млн. долара. Любимата играчка на поколения съставлява около една четвърт от продажбите през периода от април до юни.
Също така, по данни на изследователската фирма NPD, куклата е била и най-популярната играчка в САЩ за пет поредни седмици по време на блокадата в страната.
Представянето на Барби помогна на резултатите на компанията да изпреварят очакванията на анализаторите. Това на свой ред оскъпи акциите на производителя с до близо 8% по време на късната търговия в четвъртък.
Популярността на Барби показва как добре известна марка може да бъде пригодена да отговаря на времето. През последните години Mattel пусна на пазара кукли с различна височина, тегло и цвят на кожата. Една пета от продаваните кукли Барби от серията Barbie Fashionista са чернокожи – по-голям дял от чернокожото население в САЩ.
Mattel се надява да запази инерцията с предстоящ филм за Барби с участието на номинираната за „Оскар“ Марго Роби.
Продажбите на Барби са добра новина за компанията, която произвежда по-голяма част от играчките си в Китай. Тя трябваше да спре работата в някои от заводите си по-рано през годината заради коронавирусната пандемия. В края на първото тримесечие по-голяма част от търговските обекти на дребно на Mattel, които отговарят за 30% от продажбите й, бяха затворени, а спирането на работата на студиата в „Холивуд“ забави работата по девет филма, базирани на нейни марки.