fallback

Силното търсене на продукти за хигиената спаси сезона на Unilever

Подразделението за почистващи средства с марки като препаратите Cif или Domestos и сапуните Dove обаче е и най-малкото в концерна

14:58 | 23.07.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

По-често измиване на ръцете, използване на по-малко дезодорант и ядене на повече майонеза: финансовите резултати на Unilever ясно показват как са се държали хората по време на блокадите заради пандемията. Като цяло британско-холандската група за потребителски стоки е реализирала приходи за 13,3 милиарда евро през второто тримесечие - с 0,3 процента по-малко, отколкото година по-рано. Анализаторите обаче очакваха спад от над три процента. Като цяло Unilever е спечелил 3,5 милиарда евро през първите шест месеца, с 10,4% повече в сравнение с предходната година, предава DPA.

„Ние демонстрирахме устойчивостта на компанията", заяви изпълнителният директор Алън Джоуп. Въпреки че средата е била много трудна поради кризата, продажбите са останали сравнително стабилни.

Зад данните обаче се крият значителни промени: за някои продукти, които Unilever обикновено доставя в ресторанти, барове или кина, търсенето намалява. Продажбите в тази област са се свили с 42 процента през второто тримесечие. Групата регистрира увеличение с 26 процента в продажбата на продуктите за лична хигиена, като за миене на ръце.

От трите подразделения - козметични продукти, храни и освежителни напитки, както и продукти за домакинствата - дрогерийните продукти са се справили особено добре. Това подразделение с марки като препаратите Cif или Domestos обаче е и най-малкото.

Групата, в която влизат и марки като Dove, Knorr, Axe и сладоледите Ben & Jerry's, бързо реагира на промените, причинени от коронавируса - например чрез разширяване на гамата от хигиенни продукти. Преди избухването на инфекциозното заболяване само две производствени съоръжения на Unilever произвеждаха дезинфектанти за ръце - сега са 60. Групата пусна нови дезинфектанти за ръце в 65 държави. И въпреки пандемията Unilever не бе принудена да спира производството в нито една от своите 221 фабрики.

Напасване на рекламната стратегия

В същото време групата е преразглеждала рекламната си стратегия на седмична база и я е приспособявала към обстоятелствата. Вече готовите реклами са били орязвани, а там, където хората е трябвало да останат у дома, Unilever е намалявал рекламата си. Там, където блокирането приключва, компанията е стартирала отново кампаниите си. Това трябва да продължи и през следващите месеци. За втората половина на годината са планирани значителни маркетингови разходи, пояснява Джоуп.

Независимо от това той не очаква скоро ситуацията да се върне към нормалното си състояние. „Covid-19 е постоянен проблем“, каза роденият в Шотландия мениджър. Той счита надеждите за бързо възстановяване на икономиката за „твърде оптимистични“. Unilever се отказа през април от целите за продажби и марж за тази година, позовавайки се на несигурността, причинена от Covid-19. Днес Джоуп не определи нови цели. Всъщност групата си беше поставила за цел увеличаване на продажбите от три до пет процента на годишна база, а маржът трябва да се увеличи до 20 процента.

Освен това Джоуп, който пое поста от дългогодишния директор на компанията Пол Полман в началото на 2019 г., възнамерява да преструктурира компанията за милиарди долари. Бизнесът с чай трябва да бъде разделен и продаден, само в Индия и Индонезия той ще продължи да принадлежи към Unilever. Подразделението, което генерира продажби от два милиарда долара през миналата година, включва марки като Lipton и PG Tips.

До края на следващата година компанията възнамерява да се раздели от бизнеса - което може да доведе до специални дивиденти за акционерите. Те вече получават дивидент за последното тримесечие, което ги зарадва, а акцията поскъпна силно на Лондонската фондова борса. Към 15 часа ръстът е с над 8% до 50,70 евро.

Въпреки това нямаше новина за плана за опростяване на структурата на компанията. Но се придържаме към проекта, каза Джоуп. Преди малко повече от месец той изненадващо обяви, че Unilever ще се откаже от централата на компанията си в Ротердам. Вместо две седалища на компанията с равни права, в бъдеще ще има само едно - в Лондон.

P { margin-bottom: 0.08in }

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:33 | 13.09.22 г.
fallback