Coca-Cola Co отчете спад с 28% на тримесечните си приходи във вторник, тъй като продажбите на газираните напитки на компанията бяха ударени от затварянето на ресторанти, зали и спортни съоръжения поради блокадите с цел ограничаване разпространението на новия коронавирус.
Производителят на Diet Coke, Fanta и Sprite генерира около половината от приходите си, като продава безалкохолни напитки и концентрати на ресторанти и зали, като McDonald's Corp и AMC Entertainment Holdings Inc, но повечето от тях трябваше да затворят някои или всички свои операции, информира Ройтерс.
„Вярваме, че второто тримесечие ще се окаже най-предизвикателното за годината. Въпреки това все още имаме много работа за вършене“, казва в изявление главният изпълнителен директор Джеймс Куинси.
Базираната в Атланта компания отчете коригирани приходи от 7,18 милиарда долара за второто тримесечие, приключило на 26-и юни.
Съотношението между произведената и продадената продукция, ключова мярка, която показва търсенето, е намаляло с 16%, като само при продуктa Coca-Cola спадът е от 7%, а при другите газирани безалкохолни напитки се наблюдава 12-процентово понижение.
Конкурентът на компанията PepsiCo Inc също отчете спад в продажбите на напитки, но увеличаването на консумацията на снаксове в домашни условия спомогна да надмине прогнозите за тримесечните си приходите.
Нетната печалба, който се дължи на акционерите на производителя на напитки, е спаднала до 1,78 милиарда долара, или 41 цента на акция, от 2,61 милиарда долара или 61 цента на акция, година по-рано.