fallback

Над 150 различни марки и стилове бира се произвеждат в България

Лек спад в обема на реализираното пиво и по-малко постъпленията с 2,7% от акциз през 2019 г., отчетоха пивоварите

12:56 | 20.07.20 г.

Обемът на бирения пазар в България за 2019 г. е 5,4 млн. хектолитра. Над 10 милиона литра е изпитата безалкохолна и нискоалкохолна бира с тенденция всяка година това количество да расте. Това отчете Съюзът на пивоварите в България (СПБ).

От годишните данни за бранша става ясно, че над 150 различни марки и стилове бира се произвеждат в България, като през миналата година портфолиото на компаниите, членове на СПБ, се е разширило с 25 нови продукта.

В страната оперират три големи пивоварни компании и 28 малки и средни предприятия.

Според отчета на Агенция ,,Митници”, постъпленията от акциз от бира за 2019 г. са 78,8 млн. лева - с 2,7% под предходната 2018 г., което пивоварите обясняват с лекия спад в обема на реализираното пиво.

Капиталовите инвестициите в бранша са на обща стойност 42 млн. лева, с вложения в реновиране на производствената база и въвеждане на зелени безотпадни технологии.

Пандемичната 2020 г. поставя бизнеса и хората пред редица предизвикателства, като за първото шестмесечие на 2020 г. продажбите на бира през заведенията са намалели с около 60%, докато търгуваните през магазинната мрежа количества са почти на нивата от миналата година. Въпреки кризисната обстановка и сериозния спад в оборотите на членовете на СПБ, няма освободени работници и служители. В бранша работят 2100 души, от които 1290 са специалистите с висше образование, посочват от пивоварния бранш.

Тази година честотата на консумация на кехлибарената напитка не се е променила съществено. През лятото 55% от българите пият бира поне веднъж седмично, а всеки трети от тях счита, че пивото е модерна и съвременна напитка. 

Сред най-големите фенове на бирата са хората на възраст 30-39 г. и 40-49 г., а най-често бира  се консумира в Русе – 14 пъти месечно, в Плевен -12 пъти, във Варна – 11 пъти.  В сравнение с изследванията от предходните години, тенденциите и нагласите на потребителите към категорията не само не са се променили, но в някои аспекти са дори  по-положителни въпреки кризата с Ковид-19 и общата стагнация на бирения пазар.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:51 | 13.09.22 г.
fallback