Датската пивоварна компания Carlsberg AS заяви, че спадът в продажбите на бира в Западна Европа се забавя. Новината изпрати цената на акциите на производителя на Tuborg с 5,4% нагоре.
Въпреки че приходите на Carlsberg от продажби спадат с 15% през второто тримесечие, периодът показва постепенно подобрение за индустрията в Европа, посочва датската пивоварна компания в петък. Тя добавя, че бизнесът ѝ в Китай се възстановява бързо.
Оперативната печалба на Carlsberg за първото полугодие се е свила с 8,9%, като перспективите за продажбите на бира през лятото остават несигурно, тъй като пандемията продължава да се разраства в Русия, един от най-големите пазари на компанията.
Carlsberg заяви, че е принудена да държи по-ниски цени на своите продукти, тъй като бирата, продавана на дребно, е по-евтина от тази в баровете.
От компанията добавят, че бизнесът в Източна Европа остава защитен от ограничената му експозиция по отношение на баровете и ресторантите.
"Въпреки че правителствените блокировки постепенно биват премахнати, развитието на продажбите в нашите региони през следващите месеци остава нестабилно и несигурно, като това важи и за важните летни месеци", предупреждава Carlsberg, добавяйки: „Следователно насоките до 2020 г. се отлагат временно“.
През април компанията отчете своя първи тримесечен спад на приходите за последните две години. Приходите за първото тримесечие се свиха със 7,4% на органична база, достигайки 12,9 млрд. крони (1,9 млрд. долара).
Азия се превърна в един от ключовите пазари за растеж за главния изпълнителен директор Сес‘т Харт, но влиянието на коронавируса помрачи бъдещето на компанията в региона.
Независимо от това Бордът на директорите поддържа своята прогноза за годината и стратегията си за Народната република. „В краткосрочен план бихме могли да имаме проблем или поне влияние върху бизнеса, но в дългосрочен план не виждаме проблем“, заяви изпълнителният директор Сес‘т Харт. "Няма да променим перспективата си за Китай или настоящата ни програма".