fallback

Gucci повишава цените на чантите си, за да смекчи удара от коронавируса

Луксозната модна индустрия може да се изправи пред години на несигурност заради пандемията

23:15 | 19.06.20 г.

Снимка: Camilla Cerea/Bloomberg

Модната марка Gucci повишава цената на чантите си с до 9%, присъединявайки се към конкурентите си Luis Vuitton и Chanel, тъй като смята, че брандовете им ще продължат да привличат богатите, показва доклад на компанията Jefferies, цитиран от Ройтерс.

Ходът е предприет в момент, когато водещите луксозни марки в света опитват да преодолеят последиците от коронавирусната пандемия.

Луксозната модна индустрия, която играе голяма роля в икономиката на Италия и Франция, пострада тежко от блокадите, които наложиха затваряне на магазини в цял свят, и може да се изправи пред години на несигурност, тъй като приходите на много хора вероятно ще намалеят.

Анализаторът на луксозните стоки в Jefferies Флавио Кереда е сравнил цените в различни страни на две чанти Gucci – Dionysus за 2290 долара и Zumi за 2980 долара, през май и юни и установил, че ръстът на цените и на двете в Италия, Великобритания и Китай е между 5% и 9%.

Говорителка на компанията собственик на Gucci, Kering, е отказала коментар пред Ройтерс.

Анализаторът Кереда съобщава в доклада, че промяната на цената ще стесни пропастта между цените на чантите в Европа, които са по-ниски в сравнение с големи луксозни пазари като Китай, където купувачите се редят на опашка пред магазините след смекчаването на блокадата.

Въпреки това стойността в евро на чантите Dionysus в Китай е с 28% по-висока, отколкото в Италия след повишаването на цените. Разликата в цените на чантите Zumi в двете страни е 23%, показват данните на Кереда.

„Не сме изненадани, че Gucci, друг бранд със силно брандово влияние, следва примера с опортюнистичното повишаване на цените в опит да смекчи свиването на приходите“, коментира Кереда, който през май понижи рейтинга си за Kering от „купувай“ на „задръж“.

Chanel съобщи през май, че повишава цените на чантите си и някои малки кожени изделия в цял свят, за да отговори на повишените разходи за суровини в света, породени от нарушаването на снабдителните вериги след коронавирусната криза.

Преглед на Ройтерс на цените на чантите на звездния лейбъл на LVMH Louis Vuitton също установи ръст на цените в Европа и САЩ.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:13 | 13.09.22 г.
fallback