Американският търговец на дребно Walmart вече няма да предлага продукти за лична хигиена на чернокожи в заключени витрини. Веригата супермаркети обяви решението си, след като практиката предизвика полемика в телевизионен репортаж и в интернет. Като цяло тя предполага, че чернокожите имат по-голяма склонност към кражби и затова практиката може да се сметне за расистка.
"Взехме решение да спрем да съхраняваме мултикултурни продукти за грижа и за косата в заключени витрини", казва компанията в изявление по имейл.
Walmart пояснява, че тази практика се прилага в около дузина от 4 700 магазина в САЩ. Тя служела за възпиране на кражбите на продукти, като електроника, автомобилни части и продукти, козметика и други продукти за лична хигиена, предава Bloomberg.
Критиката към търговеца на дребно се случва в момент, в който мащабни протести срещу расова дискриминация разтърсиха САЩ след убийството на чернокожия Джордж Флойд.
Walmart промени политиката си, след като CBS News съобщи на 8 юни, че клиент на Walmart се е оплакал от дискриминация срещу чернокожите, след като е посетил магазин в град Денвър.
"Мултикултурните продукти за грижа за косата са напълно заключени зад стъклена витрина. Това е толкова нелепо", казва Лорън Епс, чернокожа жена, цитирана в репортажа.
"Ние сме чувствителни към този въпрос и разбираме притесненията на нашите клиенти и членове на общността", казва компанията в изявление, цитирано от USA Today. Досега, според статията, Walmart е защитавала процедурата: решението кои продукти ще бъдат специално обезпечени се оставя на управителите на магазина.
Не за първи път Walmart е критикувана за този подход. Афроамериканска жена вече осъди Walmart в Калифорния през 2018 г. за подобна практика при продажба на хигиенни продукти.