Главният изпълнителен директор на LVMH Бернар Арно проучва начините за предоговаряне на сделката на френския гигант в производството на луксозни стоки за придобиването на американската верига за бижута Tiffany & Co за 16,2 млрд. долара, докато социалното напрежение и пандемията натежават върху сектора за продажби на дребно. Това твърдят източници, запознати с въпроса, цитирани от Ройтерс.
През ноември LVMH обяви, че ще придобие Tiffany, но сделката не е завършена и трябва да получи одобрени от регулаторите. По това време Арно коментира, че Tiffany ще „процъфтява векове наред“ под шапката на LVMH.
Тази седмица Арно е говорил със съветниците си за установяване на начини за натиск върху Tiffany, така че тя да намали цената на споразумението, която в момента е 135 долара на акция в брой, допълват източниците. Той обмисля дали може да оспори, че базираната в Ню Йорк компания нарушава задълженията си по споразумението за сливане, коментират още те.
LVMH все още не се е спряла на стратегия за преследване на цена на сделката и не е отправила запитване към Tiffany за подновяване на преговорите, твърдят източниците. Не е ясно дали ще го направи и какви аргументи би използвала в този случай.
Tiffany не вярва, че има правна основа за предоговаряне на сделката, допълват източниците. Компанията спазва финансовите условия на споразумението за сливане с LVMH и се очаква това да остане така и след като преди две седмици обяви тримесечния си дивидент, коментират източниците.
LVMH е отказала да коментира темата. Tiffany не е отговорила веднага на запитването за коментар.
Книжата на Tiffany завършиха вчерашната борсова сесия с 2,4% понижение до 114,24 долара, или с 15% по-малко от договорената цена от 135 долара. Цената на акциите на LVMH се търгуваха с 2,2% повишение по-рано в Париж до 393,45 евро (442 долара).
Въпреки че Арно се притеснява, че е платил твърде много за Tiffany, той все още вярва, че сделката е стратегическа, коментират източниците. Tiffany ще гарантира на LVMH по-голям дял от привлекателния американски пазар и ще увеличи предложенията ѝ в областта на бижутата – най-бързо растящия сектор от индустрията за луксозни стоки.