Nestle трябва да спре да нарича своя растителен бургер „Невероятен“ (Incredible), след като европейски съд реши, че това нарушава търговските марки на Impossible Foods и може да обърка потребителите, пише Wall Street Journal.
Заповедта на Окръжния съд в Хага, Нидерландия, означава, че Nestle трябва да промени името на своя Garden Gourmet Incredible Burger в целия Европейски съюз. Nestle заяви, че ще ребрандира продукта като Sensational (сензационен) в Европа, но същевременно ще обжалва решението.
Случващото се е неуспех за най-големия производител на пакетирани храни в света, който търси възможности за растеж на разрастващия се пазар на продукти на растителна основа в момент, в който много други пакетирани храни не са толкова привлекателни за потребителите, които искат по-евтини алтернативи или по-висок клас свежа храна.
От компанията заявиха, че са разочаровани от решението и вярват, че „всеки трябва да може да използва описателни термини като „невероятен“, които обясняват качествата на продукта“, посочва говорител на Nestle.
Невероятният бургер на Nestle, който е направен от соя и пшеничен протеин, беше пуснат на пазара през април миналата година и се продава в 15 държави в региона. Извън Европа бургерът се предлага и в Австралия, макар че Nestle заяви, че не знае дали името ще бъде променено и там. Освен това компанията продава различни растителни бургери в САЩ, брандирани като Awesome Burger и направени от грахов протеин.
Основаната през 2011 г. Impossible Foods в момента не продава продуктите си в Европа, но твърди, че е в процес на получаване на одобрение за целта. Американската компания поиска да бъдат предприети действия срещу продукта на Nestle, като твърди, че швейцарският гигант се опитва да възпрепятства навлизането ѝ на европейския пазар, като използва подобно име.
Съдебната битка подчертава надпреварата за доминация в бързорастящия, но все пак пренаселен пазар на безмесни продукти, където утвърдените компании за пакетирани храни се борят със стартъпи.