Най-големият производител на алкохолни напитки в света Anheuser-Busch InBev обяви, че второто му тримесечие ще е значително по-лошо от първото за годината, след като приходите са се сринали с 32% през април, тъй като баровете и ресторантите затвориха врати заради пандемията на Covid-19, пише Bloomberg.
Коригираната печалба е спаднала с 14%, докато анализаторите очакваха 15%-но понижение.
През първото тримесечие на годината приходите се свиха с 9,3%, показвайки колко бързо се развива ситуацията. Оттеглянето е особено видимо в Мексико, Южна Африка и Индия, където производителят на Budweiser се сблъска с пълно спиране на производството.
AB InBev се присъедини към конкурентите си Heineken и Carlsberg в отчитането на срив на приходите на своите брандове, след като затворените барове не комепсираха ръстовете на продажбите в магазините на дребно, където потребителите се презапасяваха. Въпреки това за AB InBev кризата е особено болезнена, тъй като компанията се опитва да намали размера на дълга си.
Азия показва ясно колко сериозно е влиянието на коронавирусната пандемия. Budweiser Brewing, регионалното звено на AB InBev там, отчете 41 млн. долара загуба за тримесечието до края на март. За сравнение, миналата година в рамките на същия период тя се радваше на 240 млн. долара печалба, става ясно от представения днес отчет на концерна.
От началото на тази година стойността на акциите на AB InBev се понижи почти наполовина, насочвайки се към най-лошото си годишно представяне от десетилетия.