fallback

EssilorLuxottica: Най-лошото предстои

Производителят на Ray-Ban отчете спад на приходите за първото тримесечие

14:16 | 05.05.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Производителят на Oakley и Ray-Ban – EssilorLuxottica отчете спад на приходите от продажби за първото тримесечие и предупреди за дори още по-голям удар през сегашното тримесечие, след като коронавирусът стана причина за затварянето на магазини, предава Ройтерс.

Компанията за производство на очила, която преди време обяви, че се отказва от дивидента си и оттегли прогнозата си за 2020 г. заради пандемията, сега разкри, че приходите ѝ ще се свият допълнително през април.

„Приходите за второто тримесечие и рентабилността все пак ще бъдат негативно повлияни от кризата и то по-сериозно отколкото през първото тримесечие“, обяви EssilorLuxottica.

Приходите от продажби на компанията за първото тримесечие спаднаха с 10,1% спрямо година по-рано до 3,78 мрлд. евро.

Гигантът, известен като производител и търговец на дребно, потвърди, че ще предложи специален дивидент преди края на 2020 г., ако възстановяването след края на пандемията е стабилно.

Компанията, която прави очила за луксозни марки като Chanel, Prada и Versace, коментира, че през първото тримесечие продажбите на диоптричните очила са били по-устойчиви от слънчевите в Китай.

Блокадите, целящи да овладеят разпространението на вируса, принудиха хората да останат в домовете си, което намали търсенето на слънчеви очила като цяло.

Компанията обяви, че резулатът от сливането на френския производител на лещи Essilor и италианския производител на очила Luxottica, е допринесъл за възстановяването на продажбите на диоптрични очила в Китай през април, докато страната се завръщаше към нормалния си начин на живот.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:21 | 11.09.22 г.
fallback