Докато повечето браншове страдат от последиците от пандемията на коронавируса, най-голямата в света услуга за стрийминг на музика Spotify се възползва от кризата. Както обяви в сряда шведската компания, броят на плащащите потребители се е увеличил с 31 процента през първото тримесечие на тази година. През първите три месеца приходите нараснаха с 22% на годишна база до 1,8 милиарда евро, преодолявайки забавянето на рекламните приходи заради разпространението на коронавируса, предава CNBC.
Цената на акциите на шведската компания за музикален стрийминг се повиши с 2% преди началото на борсовата сесия в САЩ.
Spotify, която пусна своята услуга преди десетилетие и се сблъсква с ожесточена конкуренция от Apple и Amazon.com, печели като продава музикални абонаменти и показвайки реклами на потребителите на безплатната си услуга.
„Късметлии сме, че като бизнес успяхме да оперираме с много малки проблеми и надеждата ни е, че предоставянето на музика, информация и бягство за мнозина, може да донесе известна радост и успокоение“, посочва Spotify в изявлението си.
За второто тримесечие тя очаква премиум абонатите ѝ да са в диапазона 133-138 млн. души. Анализаторите очакват 136,5 млн. според оценка на Refinitiv.
Освен това Spotify прогнозира, че общите ѝ приходи ще са между 1,75 млрд. евро и 1,95 млрд. евро, под очакваните 2,02 млрд. евро от анализаторите.
Компанията твърди, че наблюдава забавяне на рекламните приходи още от последните седмици на март, тъй като рекламодателите са започнали да свиват бюджетите си заради коронавируса.
Въпреки това през първото тримесечие броят на абонатите на премиум услугата е скочил с 31% спрямо година по-рано. Прогнозата на анализаторите беше за 128,6 млн. плащащи потребители.
Приходите са се повишили до 1,85 млрд. евро за трите месеца, завършили на 31 март, от 1,51 млрд. евро преди година. 1,86 млрд. евро пък беше очакването на анализаторите.
Компанията обяви, че загубата ѝ е 20 цента на акция, при очаквани 49 цента на акция.