Nestle отчете 4,3% ръст на органичните приходи от продажби за първото тримесечие, докато потребителите бързаха да се запасят с продукти, подготвяйки се за блокадата, свързана с овладяването на новия коронавирус, пише CNBC.
Гигантът в производството на храни заяви, че дава начало на програма за 500 млн. швейцарски франка (511,77 млн. долара), за да помогне на кафенета и ресторанти по време на кризата, като ще удължи условията за плащане и ще премахне таксите за наем на кафемашините.
Производителят на KitKat и Nescafe освен това обяви, че запазва прогнозата си за годината, която цели продължаващи подобрения в органичния ръст на приходите от продажби (мярка, която не включва ефекта от валутните колебания и придобиванията), както и по-висок марж на оперативната печалба.
Средната прогноза на анализаторите беше за 3% ръст на приходите за първото тримесечие.
Общите приходи за трите месеца до края на март са се свили с 6,2% до 20,8 млрд. швейцарски франка (21,30 млрд. долара), най-вече заради отписванията от Skin Health и американския бизнес със сладолед миналата година.
Базираната в Швейцария компания заяви още, че започва стратегическо преразглеждане на борещия се с проблеми бизнес с фъстъченото мляко Yinlu и консервите оризова каша в Китай. Този бизнес генерира приходи в размер на 700 млн. швейцарски франка миналата година.
Увеличеното потребление и презапасяването в Северна Америка през март заради наложените от правителството мерки са повишили търсенето на продуктите за домашни любимци Purina Pet и замразените храни с марката Hot Pockets, обяви Nestle.
В Европа, Близкия изток и Северна Африка повече потребители са се насочили към продуктите Maggi и растителния бранд Garden Groumet. И двата региона отчитат над 7% ръст на органичните приходи от продажби.
За сравнение приходите в Азия са се свили с 4,6%, тъй като потребителите в Китай не можеха да посещават ресторанти, нито да обикалят да пазаруват през по-голямата част от тримесечието.