Domino’s Pizza оттегли дългосрочната си прогноза и заяви, че международните ѝ сравними продажби са се свили с 3,2% през първите три седмици на сегашното тримесечие, тъй като обектите ѝ остават затворени заради пандемията на коронавируса. Новината изпрати цената на акциите ѝ с 5% надолу, предава Ройтерс.
Веригата пицарии все пак заяви че приходите от продажби в обектите в САЩ, отворени от поне година, са нараснали със 7,1% в тези седмици - от 23 март до 19 април, възползвайки се от поръчките за вкъщи от хората, които са у дома заради наложената блокада, целяща ограничаване разпространението на коронавируса.
Ресторантите са един от най-силно засегнатите от здравната криза сектори, тъй като мерките за социално дистанциране и работа от вкъщи спряха вечерите навън.
“Реалността е такава, че светът се променя много бързо и ние сме много по-фокусирани върху настоящето и как ще продължим да се движим в тази криза занапред“, коментира главният изпълнителен директор Рич Алисън пред анализатори. „Ресторантьорската индустрия се сблъсква с екзистенциална криза. И никой не знае колко ресторанта ще оцелеят или каква форма ще приеме индрустрията, когато кризата в крайна сметка отшуми“.
Domino’s заяви, че всички американски обекти на компания са отворени, но местата за вечеря в тях не са. Около 1750 от международните ѝ обекти обаче временно не оперират.
За второто тримесечие Domino’s твърди, че очаква да понесе удар от около 20 млн. долара заради по-малките средства, които ще получи от международните си франчайзополучатели и заради инвестициите в доставки на продукти като маски и ръкавици.
Компанията посочи несигурността около световната икономика заради пандемията като причина за оттеглянето на прогнозата си. Вирусът засегна над 2,62 млн. души в глобален мащаб, включително близо 840 хил. в Съединените щати.
Сравнимите продажби в американските обекти са нараснали с 1,6% през първото тримесечие, което завърши на 22 март. Анализаторите прогнозираха 1,89% ръст, сочат данни на Refinitiv.
Общите приходи са се увеличили с 4,4% до 873,1 млн. долара, надминавайки прогнозата за 868,7 млн. долара.
Компанията е спечелила 3,07 долара на акция, което се оказа над прогнозата за 75 цента на акция. Нетната печалба е скочила с 31,2 на сто до 121,6 млн. долара.