Производителят на безалкохолни напитки Coca-Cola обяви, че затварянето на кината, ресторантите и стадионите заради коронавируса продължава да засяга бизнеса му, а по-сериозно влияние от всичко това се очаква върху резултатите си за второто тримесечие, пише CNBC.
Гигантът разкри още, че глобалните му обеми са се свили с 25% от началото на април.
“Крайното въздействие върху второто тримесечие и цялата 2020 г. е неизвестно на този етап, тъй като ще зависи силно от продължителността на социалното дистанциране, както и от същността и темпа на макроикономическото възстановяване“, коментират от компанията. „Въпреки това влиянието през второто тримесечие ще е значително“.
Цената на акциите на Coca-Cola се повиши с 1,7% преди началото на търговията в САЩ.
Компанията отчете нетна печалба за първото си фискално тримесечие в размер на 2,78 млрд. долара, или 64 цента на акция, от 1,68 млрд. долара, или 39 цента на акция, година по-рано.
Като се изключат някои елементи, компанията е спечелила по 51 цента на акция.
Нетните приходи от продажби са се свили с 1 на сто до 8,60 млрд. долара. Органичните приходи, които не включват влиянието на чуждестранните валути, придобиванията и отписванията, са останали без промяна през тримесечието.
Wall Street очакваше 44 цента печалба на акция при 8,28 млрд. долара приходи, на база на проучване на Refinitiv. Въпреки това е трудно да се сравнят отчетените данни с прогнозите на анализаторите за тримесечието, тъй като пандемията продължава да засяга икономиките по света и прави оценката за финансовите резултати по-трудна.
Компанията заяви, че годишните ѝ финансови резултати не могат да бъдат прогнозирани в момента. Тя посочи, че причина за това е несигурността около пандемията на коронавируса. Coca-Cola оттегли своята прогноза за 2020 г. още през март. Преди това компанията очакваше органичните приходи да нараснат с 5%, а коригираната печалба на акция да се повиши със 7 на сто до 2,25 долара.