Италианската компания Campari може да стане първият италиански играч, който навлиза в сектора на шампанското във Франция, ако успешно финализира разговорите за придобиването на луксозната марка Lallier, предава Ройтерс.
Производителят на червения аперитив Campari съобщи в петък, че е започнал ексклузивни преговори с частната френска компания SARL FICOMA за придобиването на 80% от бранда, основан през 1906 г. в град Ау. Цената на акциите на Campari се повиши с 2,9% след съобщението, като надмина ръста на индекса на сините чипове FTMIB в Милано от 1,7% в петък.
Съседните Франция и Италия са дружелюбни конкуренти в секторите на луксозните стоки и лайфстайла, които подобно на останалата част от икономиката, страдат заради блокадата за ограничаване на разпространението на новия коронавирус.
Френската компания за напитки Pernod Ricard обяви през март придобиването на 50% от малкия италиански производител на напитки Italicus, в което някои анализатори видяха опит за оспорване на успеха на Campari в категорията на аперитивите.
Приходите от продажби на Italicus достигнаха 3 млн. евро (3,20 млн. долара) миналата година.
Производителят на шампанско Lallier е продал приблизително 1 млн. бутилки през 2019 г., съобщи Campari, без да разкрива финансови подробности по подготвяната сделка.
Компанията съобщи, че цели да придобие целия бранд в средносрочен план и да стане „първият италиански играч в категорията на шампанското“.
Италия има особено силна традиция в общуването на питие в ранната вечер. Част от потреблението се пренася от баровете в дома по време на блокадата, тъй като италианците използват социалните мрежи, за да пият аперитиви във виртуалната компания на приятели или да поръчват доставка на коктейли в жилището им.
Campari придоби френския производител на ликьори Grand Marnier през 2016 г. и започна в края на миналата година да продава чрез собствената си компания във Франция.
Ако сделката приключи успешно, тя ще позволи на Campari да натрупа допълнителна критична маса на френския пазар, който е съставлявал 2,2% от общите приходи от продажби на компанията, възлизащи на 1,84 млрд. евро (2 млрд. долара) миналата година.
Сделката включва бранда Lallier и други марки за шампанско, притежавани от френската компания, свързани с тях акции, имотни активи, включително лозя, и производствени инсталации, уточнява Campari.