PepsiCo обяви, че придобива Rockstar Energy Beverages в опит да засили присъствието си в бързо растящата категория на енергийните напитки, пише Wall Street Journal.
За целта PepsiCo ще плати 3,85 млрд. долара за Rockstart.
PepsiCo и конкурентите ѝ, включително Coca-Cola, от години работят по това да пренасочат продажбите си отвъд подсладените газирани напитки към по-нискокалорични предложения, включително вода, чай и предложения с кафе.
Енергийните напитки са слабо звено както за Coca-Cola, така и за PepsiCo, тъй като никоя от тях не притежава някой от големите брандове в категорията. Първата, която има дял в Monster Beverage и разпространява нейни продукти, наскоро пусна енергийна напитка в Съединените щати въпреки недоволството на Monster.
Rockstar, която PepsiCo вече дистрибутира, е една от големите марки в сектора. Предприемачът Ръсел Уейнър основава компанията през 2001 г., когато Rockstar е първата подобна напитка, която се предлага в днешните стандартни кенчета. След това броят на предложенията на пазара преживя бум и започна да конкурира газираните напитки за място в хладилните витрини на магазините.
Базираната в Австрия Red Bull и Monster Beverage доминират пазара, който освен Rockstar включва и още един ключов играч - Bang.
Отвъд традиционните енергийни напитки, Rockstar прави няколко нискокалорични енерийни напитки без захар, както и органични версии и други напитки с повече плодов сок.
Ако сделката получи зелена светлина, това ще бъде първия голям ход откакто Рамон Лагуарта пое поста на главен изпълнителен директор през 2018 г.