Германската марка за дрехи Hugo Boss предупреди, че коронавирусът ще има значително влияние върху приходите от продажби в Азия през тази година, което може да доведе до по-ниска печалба, отколкото прогнозираха анализаторите, съобщава Bloomberg.
Печалбата може да намалее тази година в сравнение с 333 млн. евро, спечелени през 2019 г.
От модния бранд очакват обща оперативна печалба в диапазона между 320 млн. евро (356 млн. долара) и 350 млн. евро. Анализаторите предвиждат печалба от 348 млн. евро.
Това е удар за Hugo Boss, тъй като планът за връщане на компанията към растеж целеше годишен ръст на приходите от продажбите в Азия от поне 10% до 2022 година. Общият ръст на приходите беше слаб още през миналата година - 2%, което е далеч по-малко от дългосрочната цел на компанията. От марката прогнозират спад на приходите с едноцифрен процент.
Hugo Boss също така назначи Хайко Шефер, който беше главен изпълнителен директор на Tom Tailor, за главен оперативен директор, който ще отговаря за снабдяването и производството.
Компанията предупреди, че е изправена пред значително въздействие от коронавируса, особено през първото тримесечие. От края на януари много от магазините на компанията в континентален Китай, Хонконг и Макао са затворени или работят с ограничено работно време. Това поставя под въпрос плана за връщането на Hugo Boss към растеж, а свиващият се оперативен марж може да означава, че целта той да достигне 15% до 2022 г. ще бъде по-трудно постижима.
Акциите на компенията поскъпват с 1,1% минути след 11 ч. в сряда.