Датският производител на играчки Lego заяви, че Томас Кърк Кристиансен - четвърто поколение от семейството на милиардерите, което притежава най-голямата компания за играчки в Европа - ще заеме поста председател на Борда на директорите, съобщава Bloomberg.
Кристиансен ще замени Йорген Виг Кнудсторп, бивш главен изпълнителен директор на компанията, който ще продължи да бъде член на Борда и да развива марката, заявиха от Lego в сряда.
Промяната бе обявена, след като Lego отчете 3% ръст на печалбата миналата година, което доведе до нетна печалба от 8,31 млрд. крони (1,24 млрд. долара). Приходите се повишиха с 6% до 38,5 млрд. крони, което е нов рекорд за производителя на играчки.
41-годишният Томас Кърк Кристиансен е едно от трите деца на Кйелд Кърк Кристиансен, който е внук на основателя на Lego. От 2016 г. насам Кйелд Кърк Кристиансен започва да предава повече отговорности на своя син.
Възрастният Кристиансен вече е разпределил голяма част от богатството си между трите си деца, като всяко притежава по около 4,3 млрд. долара според индекса на Bloomberg Billionaires.
Йорген Виг Кнудсторп беше в основата на връщането на компанията към растеж през последното десетилетие. Бившият консултант на McKinsey оптимизира продуктите на бранда и успя да сложи край на години на загуби, за да създаде най-печелившия производител на играчки в света. Но в последните години от мандата му на изпълнителен директор Lego отчете спад в приходите и печалбата след години на бързо разрастване, което доведе до раздута база на разходите.
В сряда от компанията заявиха, че резултатите от 2019 г. са подпомогнати от увеличаване на приходите от продажби с едноцифрен процент в Америка и Западна Европа, докато в Китай растежът е „силен и с друцифрен процент“.
„Ние надминахме индустрията на играчките и увеличихме продажбите и пазарния дял на всички най-големи наши пазари“, казва в изявлението изпълнителният директор Нийлс Б. Кристиансен.
Производителят е насочил поглед към Китай като основен стратегически пазар за растеж и на този етап има 140 магазина в страната, сред които и т. нар. "флагмански магазин" в Пекин. През 2020 г. планира да отвори 80 нови магазина в още 20 китайски града, а досега скандинавците са представени в общо 35 метрополиса в азиатската държава.
За 2020 г. Lego очаква „едноцифрен растеж“ с темпове, надвишаващи останалата част от пазара на играчки. Изпълнението на този план ще бъде задвижвано от „иновации на продуктите и растеж на установени и стратегически пазари като Китай“.
Компанията не споменава за въздействие от коронавирусната епидемия. "Твърде рано е да преценяваме, но кризата с вируса не променя плановете за ръст. Целта пред Lego е нов ръст в едноцифрен процент", казва Кристиансен, цитиран от DPA.