Ted Baker ще съкрати повече от 100 работни позиции в централния си офис като част от по-широк стратегически подход, който цели да върне към растеж борещата се за въздух британската модна марка, съобщава Bloomberg.
Търговецът на дребно, който изпитва затруднения след оставката на основателя си Рей Келвин, съобщи, че ще преразгледа оперативната си ефективност, разходите и бизнес модела. От компанията заявиха, че новите цели включват разширяване на онлайн бизнеса, преминаване към нови пазари и подобряване на асортимента и актуалността на артикулите.
„Тези стратегически приоритети ще формират основата на широка програма за трансформация в Ted Baker, първата фаза на която е фокусирана върху рентабилността, разходите и ефективното използване на капитала“, се казва в съобщението на компанията.
Веригата за облекло съобщи, че вече е намалила и броя на членовете в своя изпълнителен комитет от 13 на 9. Компанията планира да съкрати 102 позиции в централния си офис и да не наема хора за още 58 свободни длъжности.
За промените ще трябва да бъдат отделени средства в размер на 2,7 млн. паунда, но ще намаляд разходите на бранда със 7 млн. паунда на годишна база.
Ted Baker претърпя месеци на катаклизми след напускането на Келвин, което съвпадна със спад в продажбите на пазара на дребно в Обединеното кралство. Компанията работи без постоянен председател или главен изпълнителен директор и е издала серия предупреждения за печалбата. Освен това наскоро брандът разкри, че е надценил стойността на инвентара си с 58 млн. паунда.
„2019 г. беше много трудна година за Ted Baker, но аз съм уверена в бъдещите перспективи за растеж “, заяви Рейчъл Осбърн, изпълняваща длъжността изпълнителен директор. „Стратегическите приоритети, които обявяваме днес, ще презаредят с енергията марката Ted Baker и ще подобрят предлагането, като гарантират дългосрочен успех за бизнеса“, добави тя.