Prada назначи белгиеца Раф Симънс за свой творчески директор редом до Миуча Прада, емблематичният дизайнер на марката и един от главните изпълнителни директори. Този ход се определя като безпрецедентна реорганизация за модния гигант, базиран в Милано, съобщава Bloomberg.
Симънс беше главен дизайнер на Calvin Klein на PVH Corp., както и на Christian Dior на LVMH. Той ще работи рамо до рамо с Миуча Прада, чиито разпознаваем микс от спортен и буржоазен стил отдавна носи успех за бранда.
По време на пресконференция в Милано Прада заяви, че ходът не е сигнал за намерението ѝ да отстпъни позицията на Симънс. „Това не е приемственост. Това е начин за стимулиране на креативността", поясни тя.
Prada се върна към растеж през 2018 г. след няколко години на спад в продажбите. Но възстановяването беше изправено пред нови предизвикателства през последните месеци заради политическите протести в Хонконг, както и заради епидемията от коронавирус, която постави спирачки на потребителските разходи на ключовия китайски пазар. Купувачите в Китай генерират повече от една трета от разходите и две трети от растежа при бизнеса с луксозни стоки.
Акциите на Prada поскъпнаха с 3,5% в Хонконг в понеделник сутринта, но скоро влязоха в отрицателна територия заедно с по-широкия пазар. До края на сесията те успяха да изтрият близо 3% от стойността си
Симънс, който е известен с концептуалните си ревюта, вдъхновени от младежки субкултури като пънк и рейв, отдавна е уважавана фигура в модната индустрия. В края на 2018 г. той напусна Calvin Klein след по-малко от две години, тъй като колекциите му не успяха да активизират търсенето сред по-достъпните подразделения на производителя на бельо и дънки.
„Промяната може да подейства обновяващо на бранда и да му помогне да навакса с тенденциите, водещи до растеж при други луксозни марки“, пишат в бележка анализаторите на Jefferies Financial Group, добавяйки, че инвеститорите виждат като малко вероятна възможността компанията да се превърне в цел за придобиване.
Ходът на Prada се определя като смел опит две големи звезди да споделят властта на върха.
Симънс заяви, че се надява сътрудничеството да изпрати послание до света, че "не трябва да забравяме креативността".