Жените заемат само около една четвърт от висшите ръководни позиции в медийните и развлекателните компании, въпреки че са повишавани по-често, според ново изследване, което показва, че индустрията не постига равенството между половете, съобщава Bloomberg.
Служителите от женски пол съставляват половината от общата работна сила в медийната и развлекателната индустрия. Те искат повишения по-често от мъжете и биват повишавани до длъжност на мениджър два пъти по-често, според доклада на консултантската фирма McKinsey & Co.
Но напредъкът им нагоре по корпоративната стълбица започва да се забавя, когато се приближат до върха. Почти половината от 1700 служители, които участват в проучването на McKinsey, заявяват, че жените в тази област се оценяват по различни стандарти в сравнение с мъжете.
Жените в медиите и развлекателната индустрия „понасят по-враждебни условия на работно място от мъжете и се сблъскват със „стъклен таван“, който не им позволява да достигнат до най-високите ръководни позиции“, се казва в проучването.
В него се разглеждат компании, чиито дейности са фокусирани върху новини, филми, маркетинг, продажби на билети, управление на събития и спорт. Въпреки че жените заемат само 27% от управленските позиции в тази сфера, това все пак е малко по-добре от процента жени, които заемат ръководни длъжности във всички индустрии като цяло – 21%.
Когато компаниите от медийния и развлекателния бизнес търсят служител за позиция във висшия мениджмънт извън компанията, те избират мъж в 79% от случаите, установи проучването.
Цветнокожите жени са особено слабо представени, заемайки само 4% от ръководните длъжности.
Докладът предлага начини за преодоляване на неравенството между половете, включително да се възложи на компаниите да наемат служители от списък, който включва жени и кандидати от малцинствата, както и да назначават жени на управленски позиции. Предполага се, че впоследствие те биха могли да повлияят положително върху политиките на компаниите, свързани с равенство между половете.