Burger King обяви в сряда, че премахва изкуствените оцветители, ароматизатори и консерванти от своя емблематичен сандвич Whopper в САЩ, съобщава CNBC.
Веригата Restaurant Brands International планира да наблегне върху тази промяна с глобална рекламна кампания. Тя включва въздействащи изображения на сандвич, покрит с плесен, който е престоял 28 дни, а текстът гласи, „красотата в това да няма изкуствени консерванти“.
Кампанията става факт, след като потребителите поискаха повече прозрачност относно съставките в храната, която консумират. През 2018 г. конкурентният бранд McDonald’s премахна изкуствените добавки от седем свои класически бургера, като промяната засягаше и емблематичния Big Mac. Базираната в Чикаго компания също така въведе прясно говеждо месо в своите сандвичи Quarter Pounders, с което успя да си възвърне пазарния дял при бургерите.
Повече от 400 американски ресторанта на Burger King вече продават сандчивите Whopper без изкуствени добавки. Веригата очаква всички продажби на Whopper в САЩ да последват този пример до края на годината. Повечето европейски страни вече продават сандвичите Whopper без изкуствени добавки.
От Burger King споделиха, че повече от 90% от всички храни в американските ресторанти на компанията не съдържат изкуствени оцветители, ароматизатори или консерванти. Нито един хранителен продукт не съдържа мононатриев глутамат или високофруктозен царевичен сироп, които са обичайни добавки в индустрията за бързо хранене.