fallback

Walmart отчита забавяне на ръста в онлайн продажбите след слабия празничен сезон

Слабите перспективи на Walmart за 2021 г. показват, че на хоризонта има повече буреносни облаци, дори без да се отчитат ефектите от разпространението на коронавируса

21:30 | 18.02.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Големият американски търговец на дребно Walmart прогнозира забавяне на ръста на онлайн продажбите за годината, след като отчете слаби резултати за празничното тримесечие, което предполага, че потребителите най-вероятно са предпочели да пазаруват от Amazon.com.

Продажбите на на физическите магазини по време на празниците бяха разочароващи, тъй като през 2019 г. мнозинството от купувачи премина към онлайн покупки, помагайки на Amazon да отчете рекордни продажби за периода.Търговците на дребно като Target, Macy's и Kohl's обаче регистрираха слаби продажби за решаващия период, който имаше шест дни по-малко през 2019 г.

„Шокиращо лошите резултати на Walmart за решаващото празничното тримесечие показват, че някои от последните инвестиции на компанията за укрепване на операциите й в електронната търговия не са успели да се реализират“, каза Джеси Коен, старши анализатор на платформата за финансови пазари Investing.com.

Walmart харчи много за разрастване на своя онлайн бизнес и за надграждане на дигиталните възможности на своите магазини чрез услуги, които помагат на потребителите да купуват хранителни стоки онлайн и да ги вземат на паркингите на магазините, съобщава Ройтерс.

Компанията заяви, че очаква онлайн продажбите да нараснат с около 30% през фискалната 2021 г., което е спад в сравнение с миналогодишния ръст от 37%. За празничното тримесечие компанията отчете ръст от 35% - най-бавният от близо две години насам.

Акциите на търговеца на дребно, които поскъпнаха с 27% през 2019 г., отбелязаха спад в цената си с 1% при ранната търговия във вторник.

Продажбите в магазините на Walmart в САЩ, които извършват дейност от поне една година, нараснаха с 1,9% през четвъртото тримесечие, приключило на 31 януари, като това е много под средната оценка на анализаторите от 2,35%. Резултатите за тримесечието бяха засегнати от по-краткия празничен сезон и по-слабото търсене на облекло, играчки и електроника.

Компанията очаква годишната печалба да бъде между 5,00 и 5,15 долара на акция - под очакванията от 5,22 долара на акция. Прогнозата изключва какъвто и да е потенциален финансов ефект от епидемията от коронавирус в Китай, заявиха от компанията.

„Слабите перспективи на Walmart за 2021 г. показват, че на хоризонта има повече буреносни облаци, дори без да се отчитат ефектите от разпространението на коронавируса“, каза Коен.

Коригираната печалба на акция се увеличи до 1,38 долара на акция, но пропусна средната оценка от 1,43 долара на акция. Общите приходи нараснаха с 2,1% до 141,67 млрд. долара, но не достигнаха прогнозираните 142,49 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:44 | 10.09.22 г.
fallback