Производителят на алкохолни напитки Pernod Ricard сви прогнозата за годишната си печалба заради опасенията, че коронавирусът ще нанесе голям удар върху бизнеса в Китай, третият по големина пазар на компанията, пише Financial Times.
Pernod Ricard, която е под натиск от страна на инвеститора активист Elliott Management, обяви днес, че оперативната печалба ще нарасне между 2 и 4% тази година, което е под предходната прогноза за 5-7%.
За производителя на коняка Martell и уиски Jameson, Китай носи около 10% от глобалните продажби и 15% от оперативната печалба от основния бизнес. Намалената цел за печалбата е базирана на предположението, че баровете в провинция Хубей ще останат затворени до края на юни.
По-ниската прогноза беше обявена в момент, в който Pernod Ricard отчете резултати за първото полугодие на фискалната си година, които надминаха очакванията, подпомогнати от свиването на разходите и по-ранното провеждане на Китайската нова година.
„Въпреки че в момента не можем да прогнозираме продължителността и степента на влиянието (на здравната криза), ние оставаме уверени в нашата стратегия“, коментира главният изпълнителен директор Александър Рикар. Книжата на компанията повишиха стойността си с 2,1%.
Проблемите с коронавируса в Китай се развиват в момент, в който Pernod Ricard и други производители на алкохолни напитки вече са изправени пред несигурности заради търговската война между САЩ и Китай. През октомври Съединените щати наложиха 25% мита върху едномалцовото ирландско и шотландско уиски, както и върху ликьорите, произвеждани в пет страни, а нови мита се очаква да бъдат наложени след 17 февруари.
За първото полугодие Pernod Ricard отчете 1,8 млрд. евро оперативна печалба, или с 4,3% повече, като се изключат придобиванията и валутните колебания. Приходите за второто тримесечие са нараснали до 2,9 млрд. евро, като органичният ръст на приходите от продажбите е 3,8% спрямо прогнозата за 2,3% на анализаторите на Citigroup.