PepsiCo Inc отчете тримесечни приходи и печалба, които надвишиха прогнозите на анализаторите основно заради повишеното търсене на по-здравословните снаксове, газирани напитки и енергийни напитки Gatorade на компанията, информира Ройтерс.
Все пак производителят на безалкохолни напитки направи по-сдържана прогноза за приходите си през 2020 г., отколкото Wall Street очакваше, очаквайки по-бавен растеж на приходите си на органична база от този през миналата година.
Главният изпълнителен директор Рамон Лагурта заяви, че до голяма степен новите начинания на компанията, които включват здравословни закуски и напитки, са стимулирали продажбите. Той сподели, че се забелязва значителен ръст в търсенето на по-здравословни продукти.
Компанията заяви, че приходите за четвъртото тримесечие са обусловени от продажбите на продукти като Lays и Doritos. В същото време налице е и двуцифрен ръст на нетната й печалба от премиум марки като Bare и Off the Eaten Path.
Приходите от продажбите в северноамериканската звено за напитки на PepsiCo са се повишили с 4%, а тези от снаксовете на Frito-Lay - с 3%.
Приходите на компанията на органична база през отчетния период са нараснали с 4,3%, което е най-бързият растеж по този показател от 2015 г. насам, заяви производителят на безалкохолни напитки.
PepsiCo прогнозира базова печалба от 5,88 долара на акция. Анализаторите очакват печалба от 5,95 долара на акция, сочат данните на Refinitiv.
Очаква се приходите на органична база да нараснат с 4% през тази година след ръста от 4,5% през 2019 г.
За четвъртото тримесечие, приключило на 28 декември, нетната печалба на компанията е отчела ръст от 5,7% до 20,64 милиарда долара, надвишавайки прогнозите за повишение на показателя до 20,27 милиарда долара.