Един от основните проблеми във финансирането на киноиндустрията е колективната безотговорност. Начинът на създаването на комисиите, които разпределят финансирането, и изграждането на цялата система на държавното финансиране до момента по-скоро дават индикации за проблем, отколкото за успех. Това изисква законови промени, които се бавят, твърди проф. д-р Станислав Семерджиев, ректор на НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов", в предаването "Смарт час" на Bloomberg TV Bulgaria.
"В Националната академия за театрално и филмово изкуство „Кръстьо Сарафов“ (НАТФИЗ) се създадоха нови специалности, обучението се преструктурира, като само трябва още да се подобри материално-техническата база", информира той и посочи, че началото на драматургията като специалност се създава в началото на 90-те години.
Ректорът на НАТФИЗ обясни, че филмите от последните две десетилетия са създадени от 70% от хора, които са завършили тази специалност. “Моите студенти работят и създават филми, които се гледат от публиката”, коментира проф. Семерджиев.
Той разкри и тайните при правене на седмото изкуство.
"В САЩ има специални маркетингови изследвания преди създаването на всеки филм. Проучват се вкусовете, нагласите и желанията на аудиторията. В България не го правим. Човек не може да изразява само себе си, а и една всеобща нагласа към живота", подчерта професорът, но е категоричен, че българското кино е в добро състояние въпреки всичките тези проблеми.
"Много пъти фестивалните награди се дават по субективни причини. Когато обаче има покритие между фестивални призове и зрителски интерес, тогава нещата са ок", уточни той.
Семерджиев е на мнение, че наградите "Оскар" са лакмус за много настроения и социални нагласи в глобален мащаб. “Но квотният принцип в областта на изкуството, културата и науката е абсурд", смята ректорът на НАТФИЗ.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.