McDonald's отчете в сряда тримесечен растеж на съпоставимите приходи от продажби, надминавайки очакванията на Уолстрийт, като най-голямата световна верига за бургери се възползва от своите обновени магазини, нови партньорства при доставките и по-високи цени на менютата, съобщава Ройтерс.
Глобалните сравними приходи от продажби са нараснали с 5,9% през четвъртото тримесечие, което е повече от очаквания от анализаторите ръст от 5,23%, сочат данните на IBES от Refinitiv.
През последните няколко години McDonald's се съсредоточи върху подобряване на преживяванията, свързани с храненето, чрез въвеждане на технологии в обектите си и подобряване на услугите за доставка, като същевременно добави в менютата си нови бургери, напитки и храни за закуска, за да привлече клиенти.
Главният изпълнителен директор Крис Кемпчински, който пое поста през ноември, след като предишният ръководител на компанията беше уволнен, заяви, че годишният ръст на приходите от продажби в световен мащаб от 5,9% е най-високият от повече от 10 години.
Продажбите в американски ресторанти, отворени от повече от 13 месеца, са нараснали с 5,1%, като също надвишават прогнозите за увеличение от 4,67%.
Нетната печалба е нараснала с 14% до 2,08 долара на акция. Приходите са нараснали с 3,6% до 5,35 млрд. долара, докато очакванията бяха за ръст до 5,31 млрд. долара.
Акциите на компанията, част от индекса на сините чипове Dow Jones Industrial index, поскъпнаха с 1,5 на сто до 213,50 долара в предборсовата сесия. През 2019 г. книжата добавиха 11,3 на сто към стойността си, изоставайки от акциите на някои конкуренти, като Chipotle и Starbucks и широкия подиндекс за ресторантите на S&P 500 SPLRCREST, който нарасна с почти 22%. От началото на годината акциите на McDonald's са нагоре с 6,5%, наднинавайки повишението от 0,7% на Dow Jones Industrial Average Index.