fallback

Starbucks затваря 2000 локации в Китай по време на епидемията от коронавирус

Новините помрачиха иначе рекордния отчет за печалбата на компанията

13:14 | 29.01.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Веригата за кафе Starbucks е затворила повече от половината свои локации в континентален Китай заради епидемията от коронавирус, която стана причина за смъртта на повече от 100 души и наруши ежедневието на територията на най-големия за компанията пазар, съобщава Bloomberg.

Новините помрачиха онова, което в противен случай би било рекорден отчет на компанията. Приходите от продажби в обектите на Starbucks, отворени от поне година, важен показател за успех при ресторантьорските вериги, нараснаха с 5% през фискалното първо тримесечие, приключило на 29 декември, изпреварвайки средната оценка от 4,6%, съставена от Consensus Metrix.

Компанията поддържа прогнозата си за 2020 г., но заяви, че не включва въздействието от временното затваряне на толкова много локации, защото все още не може да го изчисли.

„Ще бъдем прозрачни с всички заинтересовани страни в комуникацията си как реагираме на тези извънредни обстоятелства и последиците за нашите краткосрочни бизнес резултати“, казва в изявление главният изпълнителен директор Кевин Джонсън. Той също така потвърди ангажимента на компанията към Китай.

По време на разговора с анализаторите Джонсън заяви, че Starbucks е планирала да увеличи финансовите си прогнози за годината, но променя курса, тъй като мерките за предотвратяване на разпространението на коронавируса се засилват. В своите обекти в Китай компанията е коригирала менютата, тъй като вирусът е нарушил веригата на доставки, споделиха ръководителите. Променено е и работното време, тъй като потребителите избягват търговските площи, добавиха още те. 

Акциите на Starbucks поевтиняха с 0,15% до 86,60 долара в Ню Йорк. Ценните книжа на компанията не отбелязват съществена промяна през 2020 г., след като поскъпнаха с почти 37% миналата година.

McDonald's и Yum China Holdings, които управляват Pizza Hut и KFC в страната, също обявиха затваряне на ресторанти в райони в близост до огнището на заразата. Изглежда обаче, че Starbucks извършва по-мащабно спиране на дейностите в сравнение с другите компании в бранша.

Китай и САЩ са най-важните пазари за Starbucks, а базираната в Сиатъл верига се стреми да възвърне своя бърз растеж през изминалите години. Резултатите показват, че стратегията е печеливша, а по-големият трафик на клиенти в двете страни е окуражаващ.

Коронавирусът ще бъде повратната точка за това дали Starbucks може да поддържа своя темп. Компанията се разраства агресивно там с глобален ръст на магазините от 6% през тримесечието, воден от Китай, където веригата има повече от 4000 локации. Starbucks заяви, че не може „разумно“ да оцени въздействието на коронавируса, но очаква избухването на епидемията да „засегне съществено“ фискалните резултати както за второто тримесечие, така и за цялата година.

Оперативният марж е нараснал през тримесечието до 17,2%, в сравнение с 15,3% преди година. Въпреки че по-високите продажби и икономиите по веригата на доставките са спомогнали, компанията все още е изправена пред по-големи разходи за заплати и възнаграждения на служителите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:53 | 10.09.22 г.
fallback