Ford Motor, LG и Pernod Ricard се присъединиха към редиците на водещите световни компании, които полагат най-много усилия, за да се избегнат ефектите от изменението на климата, съобщава Bloomberg.
Въпросните компании получиха оценка А за вложените усилия в изпълнението на своите цели за ограничаване на въглеродния си отпечатък, сочи анализ на дружеството с нестопанска цел CDP. От 8 400 компании, които организацията оценява, те се присъединяват към тези 2%, които са на върха на класацията заедно с Alphabet, Walmart и Citigroup, се казва в съобщение на CDP в понеделник.
CDP (по-рано известна с името си Carbon Disclosure Project) е благотворителна организация с нестопанска цел, която насърчава компаниите, градовете и щатите да разкриват и управляват въздействието си върху околната среда. Данните се използват от акционери и други заинтересовани страни за оценка на напредъка на съответната компанията.
„Нуждаем се от по-силен, единен глас от страна на глобалния бизнес, за да се ангажираме с управлението на мерките, свързани с климата“, каза Бруно Сарда, президент на CDP за Северна Америка.
CDP оценява компаниите от A до D въз основа на оповестяването от тяхна страна на данни, свързани с климата, както и на осъзнаването на рисковете от глобалното затопляне.
Най-напред в класацията се нареждат компании, които си поставят цели за намаляване на своите въглеродни емисиите, както и такива, които преминават към използване на възобновяема енергия или насърчават доставчиците си да намалят собствения си въглероден отпечатък.
Миналата седмица ръководителят на BlackRock Лари Финк разкри набор от мерки, свързани с климатичните промени, които ще предприеме компанията му. От своя страна Microsoft обяви, че планира да инвестира 1 млрд. долара в подкрепа на компании и организации, работещи по технологии за намаляване на количеството въглерод в атмосферата.
Около 180 компании от списъка на CDP имат най-високия рейтинг А, като 85 от тях са от Европа, 51 - от Азия и 36 - от Северна Америка, се казва в съобщението. Японските компании доминират за първи път през 2019 г. с 38 компании. Следват САЩ с 35 компании и Франция с 22 компании.