fallback

Елитният клуб на De Beers може да стане още по-елитен

Ръководителите на диамантената компания може значително да намалят броя на подбраните си купувачи

14:45 | 17.01.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

De Beers - световен лидер в добиването и търговията с диаманти - обмисля ключови промени в начина, по който продава диамантите, докато неудовлетвореността нараства сред клиентите на компанията.

De Beers е осведомила подбраните си купувачи, че може значително да намали броя им, според източници, пожелали анонимност. Също така ще се преразгледа начина, по който диамантите се разпределят сред групата, съобщава Bloomberg.

Най-големият световен производител се бори с начина, по който продава диаманти след кризисна година за компаниите, които обработват и търгуват със скъпоценните камъни в света. Посредниците в отрасъла изпаднаха в затруднение, след като пресищането както с необработени, така и с шлифовани камъни унищожи маржовете на печалба, а банките затегнаха финансирането. Ситуацията се влоши още повече, тъй като De Beers държеше твърдо на продажните си цени до края на годината.

Чрез намаляване на броя на своите клиенти компанията би могла да спомогне укрепването на останалите си бизнеси.

Ръководителите на De Beers ще се срещнат с 80-те акредитирани купувачи следващата седмица в Ботсвана за първата продажба на компанията за годината и за годишния коктейл - традиция, която датира от времето, когато De Beers се управляваше от семейството на милиардера Опенхаймер. Клиентите са били уведомени да очакват актуализация относно възможните промени по време на събирането, според същите източници.

Все още не са взети окончателни решения и е възможно да се появят подробности едва по-късно през годината, предупредиха източниците. Настоящият шестгодишен договор на De Beers с купувачите изтича в края на 2020 г. Говорител на De Beers отказа коментар относно конкретните промени, които се обсъждат.

„Ще комуникираме директно с клиентите през следващите месеци относно новия договор, който ще се фокусира върху увеличаване на възможностите“, се казва в съобщение на компанията.

Служител на De Beers сортира нешлифовани диаманти в Ботсвана. Снимка: Крис Ратклиф / Bloomberg

Връзката на историческата минна компания с нейните клиенти, които варират от индийски и израелски богаташи, до веригата за бижута Tiffany & Co., винаги е била сложна. В система, възникнала през 1890-те, De Beers продава своите скъпоценни камъни чрез 10 продажби всяка година в столицата на Ботсвана, Габороне, на подбрана група клиенти. Купувачите, известни като „наблюдатели“, трябва да приемат цената и количеството камъни, които им се предлагат.

Когато кризата с диамантената индустрия се разпространи миналата година, компанията предложи безпрецедентна гъвкавост в правилата за продажба и в крайна сметка понижи цените, за да помогне на своите купувачи. И все пак чувство на неудовлетвореност от процеса остава.

Основна точка в спора е политиката на De Beers да разпределя повече диаманти на наблюдателите, които са закупували големи количества преди. Тази практика има за цел да възнагради най-силните купувачи, но от индустрията подозират, че това е довело до нерационално купуване и отхвърляне на камъни, особено след като De Beers позволи по-голяма гъвкавост в продажбите миналата година.

От De Beers са споделили, че могат да променят критериите за разпределение, за да бъдат по-субективни, информираха анонимните източници.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:04 | 05.09.22 г.
fallback