Исландия е труден пазар, когато става дума за проникване на международни вериги за бързо хранене. Domino’s е изключение - американската верига за пици има 37,6% пазарен дял в индустрията за бързо хранене на Исландия, според данни на Meniga. Но това не се отнася за скандинавските страни като Швеция и Норвегия, където Domino’s изпитва затруднения, съобщава CNBC.
Domino's Pizza Group, базираният във Великобритания франчайз на американската верига Domino's Pizza Inc., поддържа ресторанти в Исландия, Норвегия и Швеция. През октомври 2019 г. Domino's Pizza Group обяви, че ще се изтегли от тези страни. Норвегия и Швеция не са печеливши пазари за Domino’s, като бизнесът на компанията там се намира в различни етапи на развитие.
Фактори като високите разходи за труд, отслабването на икономическите условия в Северна Европа и нарастващата конкуренция при относително малкия пазар на доставки са допринесли за слабите резултати на Domino’s в тези страни.
По време на разговор с анализатори главният изпълнителен директор на Domino's Pizza Group Дейвид Уайлд заяви, че „докато тези пазари са привлекателни, ние не сме най-добрите представители на бизнеса“.
Според анализаторите бъдещето на Domino’s в северните страни е несигурно.