„Междузвездни войни: Възходът на Скайуокър“ отново е начело по продажба на билети в Северна Америка, отбелязвайки последния уикенд на една успешна 2019 г. за собственика на филма Walt Disney, но посредствена за почти всички останали конкурентни компании, съобщава Bloomberg.
„Възходът на Скайуокър“ зае първо място в класацията с приходи от 72 млн. долара този уикенд в американските и канадските киносалони по данни на Comscore. Анализаторите очакваха 100 млн. долара. Постигната сума е с 59% под тази от миналата седмица, показват данни на Comscore.
На второ място остана „Джуманджи - Следващо ниво", продължение на филма от 2017 година.
Две нови продукции дебютираха в киносалоните този уикенд - „Малки жени“ на Sony и „Шпионски бъркотии“ на Fox studio, което вече принадлежи на Disney.
„Малки жени“, новата адаптация по романа на Луиза Мей Олкът за четири сестри, навършили пълнолетие след Гражданската война, зае трето място с продажби от 16,5 млн. долара. Box Office Pro очакваше 18 млн. долара.
Четвърто място в боксофис класацията е за анимацията „Замръзналото кралство 2“.
„Шпионски бъркотии“ , анимационен филм с участието на гласовете на Рейчъл Броснахан, Уил Смит и Риба Макинтайър, отчете 13,2 млн. долара от продажба на билети, което му осигури петото място в класацията. Това надхвърли прогнозите на Box Office Mojo за 11 млн. долара.
Щеста позиция в северноамериканския боксофис зае „Вади ножовете“.
„Uncut Gems“ на A24 с участието на Адам Сандлър като търговец на бижута отчете 9,6 млн. долара от продажба на билети, заемайки седмо място в съответствие с прогнозите за приходи между 8,5 млн. и 10 млн. долара през този уикенд.
С изключение на Disney, която постави рекорди на глобално ниво със своите екшъни и анимационни филми, годината донесе неубедителни резултати за повечето филмови компании в Холивуд. През последния уикенд на 2019 г. продажбите на билети в САЩ са с 4,6% по-малко спрямо миналата година по това време, а повечето наблюдатели очакват 2020 г. също да бъде предизвикателство за киноиндустрията.