fallback

Защо билетите за концерти са толкова скъпи?

През последното десетилетие средната цена на билетите за 100-те топ турнета в Северна Америка се е увеличила с 55% до 94,83 долара

13:03 | 27.12.19 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Билетите за концерти са по-скъпи от всякога, но феновете изглеждат готови да платят цената. Британската рок група Rolling Stones проведе най-мащабното си турне в Северна Америка през тази година и спечели 177,8 млн. долара, според Pollstar. Въпреки че свириха само на 16 дати, високата цена на билетите – средно по 226,61 долара, помогна на музикантите да оглавят списъка, съобщава Wall Street Journal.

Девет от 10-те най-печеливши концертни турнета през тази година са имали среднa ценa на билетa над 100 долара, сочат данни на Pollstar. През последното десетилетие средната цена на билетите за 100-те топ турнета в Северна Америка се е увеличила с 55% до 94,83 долара. През десетилетието средната брутна сума, генерирана от един концерт, се е удвоила над два път до 958 000 долара.

Покачването се наблюдава като резултат от това, че артистите разчитат в по-голяма степен на турнетата за своите доходи, а компаниите за продажба на билети се усъвършенстват по отношение на ценoобразуването.

Високите цени привлякоха вниманието на правителството на САЩ, което започна разследване срещу Live Nation Entertainment заради пазарното влияние на компанията, предлагаща билети.

Бумът в бизнеса със събития на живо запълва празнина в приходите на много артисти. Тъй като пиратството сериозно подкопава продажбите на музика, артистите започнаха още повече да разчитат на турнетата през последното десетилетие. Представленията на живо генерират около 75% от приходите на музикантите в сравнение с около 30% през 80-те и 90-те години, според анализ на Алън Крюгер, икономист от университета в Принстън.

Следвайки тенденцията, изпълнителите и компаниите за билети търгуват успешно с най-добрите си места - нещо, което те избягваха в миналото или от страх да не бъде изтълкувано като възползване от лоялните фенове, или защото не бяха наясно колко обществеността е готова да плати.

„Има артисти, които искат да получат тази цена за билет, която потребителите са готови да платят“, казва Дейвид Голдбърг от TPG.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:01 | 13.09.22 г.
fallback