„Междузвездни войни: Възходът на Скайуокър“ спечели 175,5 млн. долара по време на премиерния си уикенд в САЩ и Канада - още едно попадение в рекордната за Walt Disney година. Филмът се превърна в третата най-голяма премиера през декември за всички времена.
Продажбите на билети обаче са с 29% по-малко от първия филм в трилогията, продуцирана от Disney. Постъпленията бяха по-високи в четвъртък и петък, отколкото през уикенда, което предполага, че най-нетърпеливите фенове са гледали лентата веднага, докато останалите киномани може би са били разсеяни от празничното пазаруване.
Новият филм, режисиран от Джей Джей Ейбрамс, има трудна задача. От една страна – да зарадва милиони феновете на „Междузвездни войни“, а от друга – да бъде достоен завършек на настоящата трилогия.
В международен план „Възходът на Скайуокър“ спечели 198 млн. долара по време на премиерния си уикенд, според Comscore. Филмът получи 12,1 млн. долара в Китай, където като цяло филмите за „Междузвездни войни“ са по-малко популярни.
„Ние сме развълнувани, че феновете дойдоха в киносалоните, при положение че това е сага, която се развива в продължение на повече от 40 години“, казва Катлийн Таф, която ръководи разпространението на филмите на Disney по целия свят. Според Таф демографските данни за публиката, която включва 71% възрастни, са сравними с останалите филми от поредицата.
Disney определи новия си филм като „зашеметяващото заключение на сагата „Скайуокър“. Той съдържа свежи лица от лентата от 2015 г. „Силата се пробужда“, както и любими герои от оригиналната лента „Нова надежда“ от 1977 г.
Участниците на премиерата в Лос Анджелис миналата седмица споделиха ентусиазма си относно филма в социалните медии, а предварителните продажби в сайтовете за билети бяха значителни.
Въпреки това критиците не бяха очаровани от „Възходът на Скайуокър“, давайки му само 57% одобрение, според сайта Rotten Tomatoes. Широката публика беше далеч по-мила – с положителна оценка от 86% според същия сайт. Анкетираните от Cinemascore киномани дадоха на филма оценка B+, като за първи път продукция от сагата „Междузвездни войни" отбелязва по-ниска оценка от A.
„Силата се пробужда“ постави рекорди през 2015 г. Но продължението й „Последните джедаи“ направи по-малко пари. И самостоятелният филм, базиран на героя Хан Соло, претърпя провал миналата година. Главният изпълнителен директор на Disney Робърт Иджър заяви пред Bloomberg News по-рано тази година, че с „Възходът на Скайуокър“ филмовата поредица завършва. Следващи снимки на новата трилогия филми от вселената на „Междузвездни войни“ не са планирани до декември 2022 година.
„Възходът на Скайуокър“ илюстрира една знаменателна година за филмовото подразделение на Disney. Филмът най-вероятно ще бъде седмата продукция на Disney през 2019 г., която ще надхвърли 1 милиард долара от продажба на билети в световен план. Това е безпрецедентно постижение за компанията, която вече е надвишила сумата от 10 млрд. долара като общи приходи от продажба на билети в целия свят.
Компанията се наслади на най-добрата си година в боксофиса, подхранвана от мегахитове като „Отмъстителите: Краят“ и „Цар лъв“.
Останалата част от индустрията не беше толкова щастлива. Общите приходи от продажба на билети в Северна Америка са с 4.7% по-малко спрямо 2018 г., когато боксофисът в САЩ и Канада генерира рекордните 11,9 млрд. долара, според Comscore.
На второ място в класацията за уикенда остана „Джуманджи:Следващо ниво“, а анимацията „Леденото кралство 2“ остана на трета позиция.
Другите филми, които дебютираха този уикенд, също се справиха добре. „Котките“ - адаптация на едноименния бродуейски мюз, отчете 6,5 млн. долара приходи, което отреди на филма четвърто място.
„Вади ножовете“ остана на пета позиция в северноамериканския боксофис.
Продукцията “Бомба със закъснител", проследяваща скандала за сексуален тормоз във Fox News, беше третата премиера за уикенда и генерира 5,1 млн. долара приходи, с което се нареди на шеста позиция.