fallback

De Beers реализира най-голямото понижение в цените на диамантите от години

Това е първият път, когато компанията е продал диаманти за по-малко от 400 млн. долара по време на ноемврийската си продажба от 2016 г. насам.

16:30 | 13.11.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Световният лидер в добиването и търговията с диаманти De Beers продаде най-много диаманти от юни насам, след като реализира най-голямото понижение на цените от години, но продажбите му все още остават по-ниски от обичайните за това време на годината.

De Beers продаде необработени диаманти на стойност 390 млн. долара този месец в сравнение с 297 млн. при предишната си продажба, се казва в съобщение на агенцията Anglo American в сряда. И все пак, това е първият път, когато De Beers е продал диаманти за по-малко от 400 млн. долара по време на ноемврийската си продажба от 2016 г. насам, съобщават от Bloomberg.

Индустрията преминава през криза, тъй като купувачите на De Beers се разочароват от цената на нешлифованите диаманти, докато тези на полираните скъпоценни камъни се понижават. Това води до по-ниски печалби, а в някои случаи и до загуби от камъните, купени от De Beers и руския им конкурент Alrosa PJSC.

De Beers продава скъпоценните си камъни десет пъти в годината в столицата на Ботсвана, Габороне, на подбрана група клиенти. Купувачите - известни като зрители - обикновено трябва да приемат цената и предлаганите количества. Очаква се купувачите да конкретизират броя и вида на диамантите, които ще закупят, в зависимост от договорените с De Beers условия.

De Beers отговори на трудните условия в бранша, като предложи по-голяма гъвкавост на своите клиенти, позволявайки им да отхвърлят някои покупки, а този месец намали цените с около 5%.

По време на ноемврийската продажба се е забелязало „подобрение в настроението на купувачите на нешлифовани диаманти“, казва в изявление главният изпълнителен директор на De Beers Брус Клийвър, цитиран от Bloomberg. „Глобалното потребителско търсене на диамантени бижута на дребно продължава да бъде като цяло стабилно, но, тъй като условията за търговия все още са в процес на балансиране, предложихме на зрителите допълнителна гъвкавост по време на продажбата, за да засвидетелстваме нашата подкрепа“, поясни той.

Годишните продажбите на De Beers за 2019 г. бележат спад с над 1,2 млрд. долара до този момент спрямо същия период през 2018 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:38 | 14.09.22 г.
fallback