Burger King удвоява усилията си, свързани с предлагането на безмесни бургери. Restaurant Brands International обяви в понеделник, че планира да пусне вегетариански бургери на повече от 20 пазара в цяла Европа. Rebel Whopper със шницел на растителна основа, създаден от The Vegetarian Butcher, собственост на Unilever, ще се предлага в повече от 2400 европейски локации от вторник.
Burger King за първи път пусна Rebel Whopper и други безмесни сандвичи като Rebel Chicken King в Швеция по-рано тази година, съобщават от CNBC.
В Съединените щати веригата ще използва Impossible шницели (шницели, заместващ говеждото) в своите Whopper Jr. бургери и другите си хамбургери. Компанията заяви, че 180 ресторанта в Милуоки, Кедър Рапидс, Августа, Синсинати и Бъфало ще тестват разширената линия на Impossible бургерите.
Благодарение отчасти на успеха на Impossible Whopper продажбите в магазините на Burger King в САЩ нараснаха с 5% през третото тримесечие, като това е най-големият скок от 2015 г. насам.
"Impossible Whopper е огромен хит за нашите гости и бързо се превърна в един от най-успешно стартиралите продукти в историята на Burger King“, каза главният изпълнителен бранд директор Хосе Чил пред анализатори през октомври.
Чил каза още, че компанията работи по безмесни продукти и за Латинска Америка и Азия.
Някои от най-големите конкуренти на Burger King показват по-бавно преминаване към алтернативните заместители на месото. McDonald’s тества бургер, направен със шницел от Beyond Meat, на избрани места в Онтарио, Канада, докато Wendy’s тества бургери на основата на черен боб.
Акциите на ресторантьорската марка, които имат пазарна стойност от 31 млрд. долара, са поскъпнали с 28% през тази година. Книжата на McDonald’s, оценени на 148 млрд. долара, са отчели ръст с 8% за същия период, докато акциите на Wendy’s, чиято пазарна стойност е 5 млрд. долара, са повишили цената си с 33% до момента.