fallback

Richemon отчете забавяне в растежа на приходите си

Продажбите се понижиха с над 10% в Хонконг, който е най-големият пазар за износ на швейцарски часовници

11:22 | 08.11.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Компанията за луксозни стоки Richemont отчете полугодишни приходи, които не оправдаха очакванията на анализаторите, тъй като протестите доведоха до намаляване на приходите от ключовия хонконгски пазар.

Продажбите се понижиха с над 10% в града, който е най-големият пазар за износ на швейцарски часовници. Там обикновено те са малко по-евтини, отколкото в континентален Китай. Собственикът на Cartier заяви, че оперативният марж за първото полугодие се е свил за втора година, тъй като инвестициите в електронната търговия намаляват доходността, съобщават от Bloomberg.

Забавянето на растежа на приходите през второто тримесечие контрастира с ускоряването на растежа на продажбите при конкуренти като LVMH. Миналия месец Hermes отчете най-голямото си увеличение на приходите за шест години. Richemont рискува да бъде засенчен от по-големия конкурент LVMH в областта на бижутерията, ако опитът на френската компания да купи Tiffany & Co. се окаже успешен.

В Хонконг се осъществяват между 5% и 10% от продажбите на луксозни стоки в световен мащаб, според Лука Солка, анализатор от Sanford C. Bernstein. В дългосрочен план Хонконг може да загуби своето място в класацията като най-големия пазар на часовници, тъй като търсенето се увеличава в САЩ и Япония, а разликата между цените на луксозни стоки на континенталната част и на територията на града намалява.

Оперативната печалба е нараснала с 3% до 1,17 млрд. евро (1,3 млрд. долара), съобщи швейцарската компания. Това е 6% под оценките на анализаторите.

Ръстът на продажбите се ръководи от бижутата, които са решаващият двигател за растеж на Richemont. Въпреки това рентабилността в този бизнес се е сви поради разходите на Richemont за стимулиране на маркетинга и обновяване на магазините.

Печалбата от швейцарски часовници намалява, тъй като Richemont става по-избирателен в това кой да продава продуктите на марката в опит да избегне натрупването на инвентар при търговците.

Акциите на Richemont са поскъпнали с 29% тази година, докато тези на конкурента му LVMH – с 56%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:19 | 13.09.22 г.
fallback